اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در محکومیت کشتار شیعیان مظلوم پاکستان صورت گرفت

تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و روحانیان مدارس علمیه شیراز

خبرگزاری فارس: طلاب و روحانیان مدارس علمیه شیراز، در محکومیت کشتار شیعیان مظلوم پاکستان تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و روحانیان مدارس علمیه شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پس از اعمال خشونت‌های اخیر در پاکستان علیه شیعیان این کشور و دعوت مراجع و عالمان دین در جمهوری اسلامی ایران از طلاب و حوزویان سراسر ایران به منظور برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز امروز شنبه 19 اسفند ماه، تعداد بسیاری از طلاب و روحانیان شیراز پیش از ظهر امروز با تجمع خود در حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع)، به این دعوت لبیک گفتند.

امام جمعه موقت شیراز در جمع تجمع‌کنندگان در سخنانی اظهار داشت: استکبار جهانی و جاهلان کوردل که از اسلام بی‌خبرند، بدون دلیل یا منطقی، در کشور اسلامی پاکستان، دست به جنایاتی علیه شیعیان این کشور زده‌اند که در تاریخ کمتر سابقه‌ داشته است.

حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی‌‌اردکانی افزود: در حالی که مدعیان حقوق بشر در برابر این اقدامات وحشیانه، واکنشی ندارند، جمهوری اسلامی ایران همبستگی و همدلی خود را با تمام مسلمانان جهان که با توطئه‌ای حساب شده مورد ظلم قرار گرفته‌اند، اعلام می‌کند.

وی با اشاره به کلام امام راحل مبنی بر اینکه وجود صهیونیسم، سرچشمه تمام ظلم‌هاست، تصریح کرد: روزی نیست که با حمایت آمریکا و صهیونیسم، خونی بر زمین ریخته نشود و این جنایات پس از پیروزی‌های مسلمانان به ویژه شیعیان در جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی تشدید شده است.

امام جمعه موقت شیراز در برشمردن نمونه‌هایی از پیروزی‌های مسلمانان در برابر استکبار منطقه‌ای و جهانی در ادامه گفت: با وجود ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر استقرار گنبد آهنین بر فراز سرزمین‌های اشغالی، شاهد برخورد یک‌هزار و 120 موشک حزب‌الله به مناطق صهیونیست‌نشین فلسطین اشغالی در طول جنگ 33 روزه بودیم.

رضوی‌‌اردکانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به سرتاسر منطقه و جهان صادر شده‌، خاطرنشان کرد: دشمنان ما مسلمانان، با هدف قرار دادن پایگاه‌ها و سنگر‌های مقاومت در منطقه مانند جریانی که در سوریه شاهد آن هستیم، سعی در جلوگیری از افزایش قدرت کشور‌های اسلامی دارند که با یاری خداوند و آگاهی مسلمانان، این بار نیز به اهداف خود نمی‌رسند.

وی با اشاره به نا‌آرامی‌های اخیر سوریه بیان داشت: جنگی که اکنون در سوریه شاهد آن هستیم، یک قیام مردمی نیست و با نگاهی به ملیت تروریست‌هایی که روزانه در این کشور کشته می‌شوند، می‌توان به توطئه دشمنان ملت مقاوم سوریه در براندازی نظام این کشور، پی برد.

امام جمعه موقت شیراز یادآور شد: این کشتار‌ها و شیعه‌کشی‌ها باعث می‌شود که اصل اسلام که همان مکتب اهل بیت (ع) است به خطر بیفتد که نگرانی‌هایی در مورد کشانده شدن این مسائل به دیگر کشور‌های اسلامی وجود دارد.

رضوی‌اردکانی اضافه کرد: ملت ما همچنان هوشیاری خود را حفظ کرده است به‌گونه‌ای که شاهد بودیم هزاران جوان متدین در سراسر ایران اسلامی اعلام کرده‌اند که در انتظار فتوای رهبر فرزانه انقلاب برای مبارزه با مرتجعان منطقه‌ هستند.

به گزارش فارس، در این تجمع اعتراض‌آمیز، نماینده ولی فقیه در استان فارس آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله علی‌اصغر دستغیب، مسئول حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس و جمعی دیگر از روحانیان برجسته فارس در کنار طلاب حوزه‌های علمیه این استان به بیان انزجار خود از اقدامات اخیر تروریست‌ها در کشتار شیعیان کشور پاکستان، پرداختند.

پایان این تجمع اعتراض آمیز، با قرائت بیانیه‌ای در محکومیت قتل عام شیعیان مظلوم کشور پاکستان، همراه بود. 

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول