اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

هدررفت بهترین سیب درختی ایران به دلیل نبود سردخانه/عزم جدی برای کار نیست

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان ظرفیت‌های ویژه این استان و عدم استفاده درست از آن‌ها گفت: بهترین سیب درختی ایران بدون شک در این استان است که تنها به دلیل نبود سردخانه هدر می‌رود.

هدررفت بهترین سیب درختی ایران به دلیل نبود سردخانه/عزم جدی برای کار نیست

سیدحسین صابری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان این‌که استان کهگیلویه و بویراحمد معدن ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی است، گفت: باید از این همه ظرفیت که خداوند به این استان ارزانی داشته به درستی استفاده کرد.

وی، کوه، رودخانه، دریاچه طبیعی، آبشار و مهم‌تر از همه استعدادهای ناب انسانی را از قابلیت‌های مهم این استان برشمرد و اظهار داشت: به هیچ وجه استفاده درستی از این همه موهبت نشده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به یک نمونه از این استعدادها و ظرفیت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: برای نمونه اگر اغراق نکرده باشم به یقین می‌گویم که بهترین نوع سیب درختی ایران نه از آن مناطق دیگر کشور؛ بلکه متعلق به این استان است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه به هر دلیل هیچ کس در کشور به این محصول درجه یک و کیفیت بالای آن پی نبرده است؛ چراکه عزم جدی برای معرفی آن نداشته‌ایم.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چرا با داشتن بهترین محصول باغی در این استان نباید یک سردخانه وجود داشته باشد و این نعمت بزرگ الهی به دلیل نبود این زیرساخت معمولی بی‌خود و بی‌جهت به هدر برود.

صابری عنوان کرد: همه این‌ها به دلیل نبود عزم جدی برای کار در این استان است که باید دستگاه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی نسبت به فرهنگ‌سازی در این زمینه از خود جدیت بیشتری نشان دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه گفت: سیب درختی مرغوب و با کیفیت این‌جا را با نام سیب سمیرم می‌شناسند؛ در حالی که محصول استان ما در کشور از هر جهت نمونه است و باید نام کهگیلویه و بویراحمد روی آن باشد؛ نه استان و منطقه‌ای دیگر.

این مسئول با طرح این سئوال که چرا باید سیب مرغوب و درجه یک کشور را از باغدار کیلویی 500 تومان بخرند و با بردن آن به شیراز و سایر جاهای دیگر دوباره با قیمت یک هزار و 500 تا دو هزار تومان آن را به این استان برگردانند و به خورد مردم بدهند، افزود: باز هم من دلیل این اجحاف را نبود اراده جدی برای کار در استان می‌دانم.

وی، هرکسی را دارای وظیفه‌ای دانست و با تشریح وظیفه استاندار گفت: وظیفه من و امثال من به عنوان استاندار ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی و اجرایی و تذکر دادن نسبت به کمی‌ها و کاستی‌ها بوده و دیگران هم باید برای توسعه استان به وظایف خود عمل کنند.

صابری خود را مکلف به احساس تکلیف دانست و گفت: در برابر هرکار انجام شده و نشده‌ای خود را مکلف به انجام وظیفه می‌دانم و امروز هم با صراحت می‌گویم که کم‌کاری و تساهل موجب برخی محرومیت‌ها در استان شده که باید نسبت به رفع آن‌ها از خود همت به خرج دهیم.

انتهای پیام/2571/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول