اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی نور:

بهره‌برداری از جنگل‌های شمال کاهش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی نور گفت: با تغییر نگاه به جنگل، میزان بهره‌برداری از جنگل‌های شمال نسبت به دهه قبل به یک سوم کاهش یافت.

بهره‌برداری از جنگل‌های شمال کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، موسی مقیمی ظهر امروز در مراسم جشن درختکاری و غرص نهال در محوطه سپاه ناحیه نور با اشاره به نعمات خداوند ابراز داشت: در آیات قرآن کریم و بیانات مولا علی(ع) در نهج‌البلاغه درباره درخت به‌صورت مستقیم و یا تمثیلی اشاره شد که این نشان از اهمیت درخت و درختکاری دارد.

وی افزود: در شعر شاعر پرآوازه ایران سعدی هم نظاره و دقت در جزء جزء درخت را توجه داده و این یکتاپرستی با علم و ایمان واقعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی نور با اشاره به رتبه 45 ایران در بین 156 کشور دارای جنگل ابراز داشت: چین با دارا بودن 24 درصد از جنگل‌های دنیا رتبه اول و هند با 18 درصد رتبه دوم را دارا هستند.

مقیمی سرانه جنگل در کشور ما را بسیار ناچیز دانست اما ابراز خرسندی کرد که میزان بهره‌برداری از جنگل‌های شمال نسبت به دهه قبل به یک سوم کاهش یافته و نگاه صرف بهره‌برداری به نگاه پرورش جنگل تغییر کرده و جایگزین شد.

وی با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌های عمرانی به‌ناچار باید از جنگل عبور کند، تصریح کرد: برای جلوگیری از خسارات و قطع درخت و کاهش جنگل نیاز است قبل از هر اقدام و اجرای پروژه کارشناسی‌های دقیق و میزان خسارت بررسی شود و تا حد امکان این امر را کاهش داد.

رئیس اداره منابع طبیعی نور تاکید کرد: امور عمرانی نیاز جامعه است و ما مخالفتی نداریم اما نیاز است برای حفظ جنگل دقت بیشتری شود تا درختان کمتری قطع شوند، زیرا یک درخت شاید 30 تا 40 سال طول می‌کشد به قطر 40 سانتی متر برسد و در یک لحظه 40 سال تلاش قطع می‌شود.

مقیمی ادامه داد: 25 درصد از مواد اولیه بخش صنعت دارو از عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل تامین می‌شود بنابراین باید برای حفظ و حراست از جنگل تلاش بیشتر کنیم و این تلاش در واقع شکرگذاری از نعمات خداوند است.

در ادامه مراسم مسئولان حاضر، پایوران، سربازان و بسیجیان حدود 180نهال را در محوطه سپاه که قبلا محل کاشت آنها آماده شده بود غرص کردند.

انتهای پیام/86023/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول