اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی:

16 درصد جنگل‌های کشور در آذربایجان شرقی قرار گرفته است

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 16 درصد جنگل‌های کشور در آذربایجان‌شرقی قرار گرفته است گفت: مساحت جنگل‌‌های استان 188هزار و 75 هکتار است.

16 درصد جنگل‌های کشور در آذربایجان شرقی قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با ارائه گزارش عملکرد این اداره کل در طول پنج سال اخیر اظهار کرد: اقدامات اساسی و پروژه‌های مهمی در این زمینه انجام شده تا جنگل‌ها و مراتع استان حفظ گردد که برای توسعه آن برنامه‌هایی در دست اجرا داریم.  

موسی یزدان‌پناه ضمن دعوت از تمام اقشار جامعه برای مشارکت در این زمینه اضافه کرد: نقش بسیج در حفظ و توسعه فضاهای سبز غیر قابل انکار بوده و از بسیجیان برای حضور فعال در تمام زمینه‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم.                    

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان‌شرقی مساحت مراتع آذربایجان‌شرقی را 2 میلیون و 473 هزار و 441 هکتار عنوان کرد و افزود: در آذربایجان‌شرقی مراتع خوب (متراکم) ٧٠٣ هزار و ٧٢٩ هکتار، مراتع متوسط (نیمه‌متراکم) یک میلیون و 358 هزار و 707 هکتار و مراتع فقیر (کم‌تراکم)410 هزار و پنج هکتار است. 

یزدان‌پناه با بیان اینکه در واقع 2.4 درصد از مراتع کشور در آذربایجان‌شرقی قرار دارد ادامه داد: شهرستان‌های میانه، اهر و مرند به ترتیب با 320، 200 و 190 هزار هکتار بیشترین وسعت مراتع در استان را دارند. 

وی با بیان اینکه ارزش مراتع تنها در تولید علوفه آنها نیست ادامه داد: ارزش علوفه‌ای آنها معادل 25 درصد و مابقی 75 درصد ارزش‌های زیست محیطی مانند حفظ خاک، آب، ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری و اکوتوریسم است. 

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه 16 درصد جنگل‌های کشور در آذربایجان شرقی قرار گرفته است افزود: مساحت جنگل‌‌های استان 188 هزار و 75 هکتار می‌باشد که 164 هزار هکتار آن مربوط به جنگل‌های ارسباران و 24 هزار و 75 هکتار دیگر از مساحت جنگل‌ها در سایر نقاط استان را تشکیل داده است. 

وی به فرازهایی از سیاست‌های کلی نظام در زمینه منابع طبیعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ایجاد عزم ملی بر احیاء منابع طبیعی تجدید شونده و توسعه پوشش گیاهی برای حفظ و افزایش بهره‌وری مناسب، سرعت بخشیدن به روند تولید این منابع و ارتقاء بخشیدن به فرهنگ عمومی و جلب مشارکت مردم در این زمینه است و شناسائی و حفاظت منابع آب و خاک و ذخایر ژنتیک گیاهی و جانوری و بالا بردن غنای خاک کشور و بهره‌برداری بهینه براساس استعداد منابع و حمایت از سرمایه‌گذاری در آن و اصلاح نظام بهره‌برداری از منابع طبیعی و مهار عوامل ناپایداری این منابع و تلاش برای حفظ و توسعه آن از جمله سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب است که از طرف این اداره کل پیگیری و دنبال می‌شود.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول