اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی علی‎آبادکتول خبر داد

آخرین بازمانده جنگل‎های سرخدار جهان در علی‎آبادکتول + عکس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی‎آبادکتول گفت: آخرین بازمانده جنگل‎های سرخدار جهان و گونه منحصر به فرد در این شهرستان است.

آخرین بازمانده جنگل‎های سرخدار جهان در علی‎آبادکتول + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رسول مقسم بعدازظهر امروز در جمع مسئولان دستگاه‎های شهرستان علی‎آبادکتول با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، درختکاری و ایجاد فضای سبز را یک وظیفه اسلامی انقلابی و وجدانی برشمرد و اظهار داشت: نیروهای این اداره با تلاش شبانه‎روزی برای حفظ و حراست از عرصه‎های ملی و طبیعی مشغول انجام وظیفه هستند.

وجود 69 هزار هکتار جنگل و اراضی جنگلی در علی‎آبادکتول

وی اضافه کرد: حوزه اداره منابع طبیعی شهرستان علی‎آبادکتول دارای 69 هزار هکتار جنگل و اراضی جنگلی، یک‎هزار و 700 هکتار مراتع ییلاقی، 2 هزار و 500 هکتار جنگل‌کاری و یک‎هزار و 500 هکتار مراتع ییلاقی حریم است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی‎آبادکتول طرح‎های جنگل داری طاویر، کبودوال، زرین‎گل، سرخداری و رضائیان را پنج طرح جنگلداری فعال حوزه این شهرستان عنوان کرد و گفت: حوزه منابع طبیعی علی‎آبادکتول دارای سه ذخیره‎گاه بین‎المللی درختان نادر و کمیاب است که در سطح جهانی منحصر به فرد است.

سرخدار گنجینه تاریخی گلستان

بازدید کارشناسان داخلی و خارجی از ذخیره‎گاه‎های بی‎نظیر جنگلی علی‎آبادکتول

مقسم افزود: همه ساله کارشناسان داخلی و خارجی زیادی از کشورهای مختلف از این ذخیره‎گاه‎های بی‎نظیر بازدید می‎کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی‎آبادکتول خاطرنشان کرد: بودجه و اعتبار قابل توجهی از سوی سازمان بین‎الملل برای حفاظت این ذخیره‎گاه در نظر گرفته شده است.

وی ذخیره‎گاه سرخداری را یکی از مهمترین ذخیره‎گاه‎ها عنوان کرد و گفت: ذخیره‎گاه سرخداری در دو منطقه افراتخته به مساحت 200 هکتار و پونی‎آرام به مساحت 200 هکتار است که این جنگل‎ها آخرین بازمانده جنگل‎های سرخدار جهان و گونه منحصر به فرد آن است.

با تمام توان از عرصه‎های منابع طبیعی محافظت کنیم

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی‎آبادکتول ذخیره‎گاه‎های زرین‎گل در دهنه زرین‎گل و سرو نوش را به عنوان دو ذخیره‎گاه دیگر این حوزه معرفی کرد و اذعان داشت: جنگل‎های ذخیره‎گاه سرو نوش به مساحت 200 هکتار در دهنه محمدآبادکتول است که از گونه‎های سوزنی برگ بومی ایران و منحصر به فرد می‎باشد.

مقسم از تعامل و همکاری دستگاه‎ها در راستای حفظ و حفاظت منابع طبیعی تشکر کرد و گفت: ما تمام تلاش خود را به کار می‎بندیم تا از این منابع طبیعی که به عنوان امانتی الهی در دست ماست برای نسل‎های آینده محافظت کنیم.

انتهای پیام/2307/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول