اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه‌مندی‌ها در حاشیه مسابقات قهرمانی کشور

بی‌توجهی مسئولان ورزش سوارکاری را تعطیل می‌کند

خبرگزاری فارس: سوارکاران در حاشیه مسابقات قهرمانی کشور در سیرجان از بی‌توجهی مسئولان به ورزش سوارکاری که مورد تأکید اسلام است، ابراز گلایه‌مندی کردند.

بی‌توجهی مسئولان ورزش سوارکاری را تعطیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، مسابقات قهرمانی سوارکاری کشور با حضور 43 سوارکار در این شهرستان در حالی برگزار شد که سوارکاران از بی‌توجهی مسئولان به ورزش سوارکاری که مورد تأکید اسلام است، گلایه‌مند بودند.

علیرضا شریف مسئول هیئت سوارکاری سیرجان و مجری برگزاری مسابقات قهرمانی کشور با انتقاد از عدم توجه مسئولان این فدراسیون در قبال مسئولیت‌های خود به خبرنگار فارس گفت: یکی از مشکلات عمده این ورزش رکود روزافزونش و نبود مسئولانی است که حتی به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

وی افزود: این مسئولان در ساماندهی و برنامه‌ریزی در زمینه مسابقات هم کوتاهی می‌کنند و نمونه‌اش همین مسابقات است که در آغاز و حتی قبل از آغاز هیچ مسئولی از نحوه برگزاری سئوال نکرد و برایشان هم اهمیتی ندارد و مانند سایر مردم از دور نظاره‌گر هستند.

سوارکاری استان‌ها در آستانه تعطیلی

سجاد ایمان‌پور سوارکار لرستانی که به دلیل رکود سوارکاری و نبود امکانات و فروپاشی تیم سوارکاریش در استان لرستان عضو تیم سوارکاری سمنگان سیرجان شده است از فعالیت باشگاه سوارکاری شریف سیرجان تمجید کرد.

وی اظهار داشت: از سال 78 به عنوان یک جوان علاقمند به سوارکاری که بر اساس دستور دین اسلام به سوارکاری روی آوردم، اما عدم توجه مسئولان و فدراسیون کشور این ورزش در استان‌ها و لرستان کم‌رنگ و در آستانه تعطیلی است.

ایمان‌پور تصریح کرد: فقط سیرجان به دلیل علاقه مسئول هیئت که از خودش هزینه می‌کند، هنوز فعال است و این هم در صورت عدم توجه مسئولان قطعا راکد و نابود می‌شود.

وی افزود: در خیلی از مسابقات شرکت کرده‌ام، اما توقع ما تلاش مسئولان در رونق سوارکاری است تا همه با علاقه جذب شوند.

عدم برنامه‌ریزی مسئولان برای مسابقات

اما در این مسابقات دو سوارکار زن هم بودند که جیران شریف عضو تیم باشگاه سیرجان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از کودکی علاقه به اسب سواری داشتم تا اینکه خداوند شرایط را برایم فراهم کرد و مدت پنج سال است به سوارکاری می‌پردازم.

وی ابراز داشت: در چهار مسابقه منطقه‌ای، استانی و کشوری حضور یافته‌ام و مقامات قهرمانی و نایب قهرمانی را داشته‌ام.

شریف خواستار توجه مسئولان به این ورزش شد و از کم‌رنگ برگزار شدن مسابقات حتی در مرحله کشوری که وظیفه تلاش و برنامه‌ریزی مسئولان است، انتقاد کرد.

انتهای پیام/80015/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول