اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کورس سوارکاری کردستان با حاشیه‌ها

حیدرنیا: انتخابات هیئت سوارکاری از پیش برنامه‌ریزی شده بود

خبرگزاری فارس: نامزد بازنده انتخابات هیئت سوارکاری کردستان با بیان این‌که رئیس هیئت به علت کهولت سن نباید در انتخابات شرکت می‌کرد، گفت: چینش انتخابات را همین شخص انجام داده است.

حیدرنیا: انتخابات هیئت سوارکاری از پیش برنامه‌ریزی شده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجمع انتخابات هیئت سوارکاری کردستان با حضور دو نامزد برگزار شد و طی آن عبدالمؤمن مردوخ رئیس قبلی هیئت با کسب 15 رأی موافق از مجموع 17 رأی برای مدت چهار سال دیگر به ریاست هیئت سوارکاری کردستان انتخاب شد.

در این جلسه و پیش از آغاز رأی‌گیری، دو نامزد انتخابات در سخنانی برنامه‌های خود را برای تصدی این سمت اعلام کردند.

در این انتخابات مجتبی حیدرنیا نامزد بیجاری ضمن ارائه بیوگرافی به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و با اشاره به فعالیت شش باشگاه سوارکاری و چند مجموعه پرورش اسب فعالیت هرچه بیشتر در ماده استقامت سوارکاری را از اهم برنامه‌های خود ذکر کرد.

وی با بیان این‌که در برخی شهرستان‌های استان کورس‌های محلی با خیل عظیم مشتاقان برگزار می‌شود ایجاد پیست مختص کورس در یکی از شهرستان‌های مستعد این ماده را هدف دیگر خود اعلام کرد.

نامزد انتخابات ریاست هیئت سوارکاری کردستان همچنین تقویت بازی‌های بومی و محلی با توجه به جنبه فرهنگی و ورزشی آن، رونق دادن رشته پرش با اسب در حد کوتاه و تشویقی، برگزاری مسابقات متناسب با استعداد هر شهرستان در ماده اسب‌سواری، تشکیل کمیته‌های بانوان و پیشکسوتان، اقدامات اساسی در راستای رفع موانع و کمک به باشگاه‌ها برای تقویت هرچه بیش‌تر این رشته را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد.

حیدرنیا با انتقاد از بی‌توجهی به آموزش و برگزار نشدن هیچ‌ یک از مجامع سالیانه، نبود تقویم ورزشی و عدم توجه به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و توزیع ناعادلانه سهمیه‌ها در شهرستان‌ها طی دوران ریاست قبلی هیئت اصلاح، این موارد را از دیگر اهداف خود در صورت عهده‌دار بودن ریاست هیئت عنوان کرد.

پس از وی نوبت به عبدالمؤمن مردوخ دیگر نامزد ریاست و رئیس سابق هیئت رسید تا برنامه‌های خود را اعلام کند.

وی با بیان این‌که مشکل اساسی ورزش سوارکاری کردستان تنگناهای مالی است، اظهار داشت: از نظر بودجه و پشتوانه مالی در حد بسیار ضعیفی هستیم، به گونه‌ای که اگر دست به دامان اداره‌کل ورزش و جوانان و شرکت‌های معتبر نمی‌شدیم توان برگزاری و شرکت در مسابقات وجود نداشت.

مردوخ برنامه‌های خود را برای پیشرفت و حرکت رو به جلوی سوارکاری استان فراوان برشمرد و تأکید کرد: به علت نبود توان مالی مناسب قدرت حرکت سریع در این راستا سلب شده است.

وی با اشاره به هزینه‌بر بودن ورزش سوارکاری از دو جنبه ورزشی و مراقبت از اسب تصریح کرد: جابه‌جا کردن هر اسب برای شرکت در رقابت بین استانی در حدود یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه در پی خواهد داشت.

به گفته وی با وجود تمامی این معضلات تیم سوارکاری استقامت کردستان در استان‌های یزد، کرمان، شیراز، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد و همدان با حریفان به رقابت پرداخته و همواره جزو سه رتبه نخست قرار گرفته است.

مردوخ داشتن برنامه‌ریزی مناسب با امکانات ضعیف را امری محال دانست.

وی در پایان خواستار برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری توسط فدراسیون در استان کردستان به منظور ارتقای بار فنی مربیان و داوران کردستانی شد.

پس از این سخنان نوبت به رأی‌گیری رسید و پس از انتخاب مردوخ به سمت ریاست هیئت سوارکاری کردستان، حیدرنیا نامزد شکست خورده در حالی که عصبی به نظر می‌رسید، گفت: جالب است من که برنامه داشتم رأی نیاوردم اما آقای مردوخ بدون برنامه پیروز انتخابات شد.

حیدرنیا که قصد ترک جلسه را داشت، افزود: رئیس این هیئت با کهولت سن نباید برای انتخابات مجدداً نامزد می‌شد. مشخص است که چینش انتخابات را آقای مردوخ انجام داده است، پس لزومی ندارد افرادی که دارای علم این کار هستند در سوارکاری حضور یابند.

به دنبال این سخنان معاون قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان ضمن درخواست از حیدرنیا برای باقی ماندن در جلسه پذیرش شکست را نشانه شجاعت دانست و گفت: رأی نیاوردن دلیل بر نداشتن لیاقت نیست.

شهروز باستان با انتقاد از نحوه برخورد نامزد بازنده انتخابات اظهار داشت: باید ظرفیت رأی نیاوردن و شکست در همه وجود داشته باشد.

پس از این سخنان حیدرنیا مجاب به باقی‌ماندن در جلسه شد.

انتهای پیام/79012/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول