اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان:

علمی شدن نیاز امروز ورزش استان/ افراد خیر را برای حضور در ورزش ترغیب می‌کنیم

خبرگزاری فارس: شهروز باستان با اشاره به لزوم به روز شدن عملکرد هیئت‌های ورزشی نیاز اساسی ورزش را کار علمی همراه با بهره‌مندی از حمایت‌های مالی عنوان کرد.

علمی شدن نیاز امروز ورزش استان/ افراد خیر را برای حضور در ورزش ترغیب می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ورزش در کشور ما به دلیل علاقه‌مندی فراوان در میان مردم همواره مورد توجه مسئولان این امر بوده است.

لزوم رفع مشکلات این حوزه به ویژه در بحث مسائل مادی می‌طلبد تا متولیان وزارت ورزش به صورت جدی‌تری به این قضیه ورود پیدا کنند.

پس از پایان رقابت بین‌المللی جام فجر در رشته زورخانه‌ای و ورزش‌های پهلوانی تصمیم گرفتیم تا در مصاحبه‌ای با معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان پیرامون کم و کیف برگزاری این مسابقات، عملکرد ورزش استان در چند ماه اخیر، نتایج تیم‌های بسکتبال و بدمینتون و نقش بخش خصوصی در ورزش کردستان سوالاتی را در میان بگذاریم.

شهروز باستان در این گفت‌وگو کار علمی را نیاز ورزش استان می‌داند. وی همچنین از دعوت افراد خیر برای حضور در ورزش کردستان به عنوان برنامه‌های اداره‌کل در سال 92 ذکر می‌کند.

فارس: به عنوان سوال نخست ارزیابی شما از برنامه‌های حوزه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان در زمستان امسال چیست؟

برنامه‌های این حوزه در طول زمستان امسال در تمام زمینه‌ها رشد مناسبی داشته است و مهم‌ترین آن مسابقات زورخانه‌ای جام فجر با شرکت 4 کشور خارجی در سنندج بود که با استقبال بسیار مطلوبی روبرو شد.

این تیم‌ها از یکم اسفند وارد استان کردستان شدند و به مدت 10 روز در مجتمع شهید شکوهی این شهرستان اردو برگزار کردند که در نهایت در روزهای دوازدهم و سیزدهم مسابقات برگزار شد و انصافا به لحاظ کیفی در حد بسیار بالایی بود.

دیگر اتفاق مهم کسب عنوان سومی تیم هندبال بانوان شکوهی سنندج در رقابت‌های لیگ برتر بود که به واقع نقطه عطفی در تاریخ ورزش استان به حساب می‌آید. در کنار این‌ها موفقیت‌های ریز و درشت دیگری نیز توسط ورزشکاران شایسته استان در طول 3 ماه گذشته حاصل شد.

فارس: برگزاری مسابقات بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای فجر را به چه صورت ارزیابی می‌کنید؟

حقیقت این است که از روزی که پیش‌نهاد برگزاری این جام در سنندج داده شد تا اخذ موافقت فدراسیون کم‌تر از 1 ماه زمان برد و در حالی که مدت زمان بسیار اندکی در اختیار داشتیم سریعا کمیته‌ها را تشکیل داده و با کمک و همراهی بخش خصوصی و باشگاه شهید شکوهی همراه با تلاش اداره‌کل ورزش و جوانان و هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای استان مسابقاتی به یاد ماندنی برگزار شد.

در خلال 15 روز اردوی تیم‌های خارجی و برگزاری رقابت در شهرستان سنندج نیروهای امنیتی به صورت شبانه‌روز تلاش کردند تا این مسابقات در نهایت امنیت و آرامش برگزار شود و خوش‌بختانه ثابت شد استان کردستان به لحاظ امنیتی جزو رتبه‌های بالای کشور است.

اعتقاد دارم کسب موفقیت در میزبانی شایسته جام فجر به واسطه برکتی بود که این نام با خود داشت و خداوند به این جام برکت مالی و کیفی داد.

فارس: به بحث اسپانسرها اشاره کردید، اداره‌کل چقدر با بخش خصوصی ارتباط دارد؟

امسال در هیئت‌های ورزشی مشکلات مالی داشتیم. اگر بخش خصوصی نبود نمی‌توانستیم جام فجر را برگزار کنیم. اما برنامه‌ریزی کرده‌ایم برای بهره‌گیری از حامیان مالی تا با حضور افراد خیر در سال 92 بخش ورزش را سر و سامان دهیم.

فارس: در خصوص حضور روسای فدراسیون‌های ورزشی در کردستان صحبت کنید، تا چه حد توانسته‌اید از آنها قول‌های عملیاتی بگیرید؟

اول از همه می‌خواهم پیرامون حضور رئیس فدراسیون فوتبال در استان صحبت کنم. حقیقتا آقای کفاشیان در هر جایی که حضور یافته است قول داده و به وعده‌های خود متعهد بوده است.

وی در کردستان با دید باز حضور پیدا کرد و زمانی که بحث حضور در لیگ‌های 1 و 2 مطرح شد ایشان معتقد به دیدن واقعیت‌ها بود. اما در بحث آسیا ویژن قول‌های مساعدی داده شد بویژه با ارتباط خوبی که کفاشیان با مدیرکل ورزش و جوانان کردستان دارد می‌توانیم از این ظرفیت بالقوه استفاده مطلوب‌تری داشته باشیم.

اما روسای فدراسیون‌های دیگری نیز در کردستان حضور پیدا کردند به طوری که در طول 6 ماه 17 رئیس فدراسیون در استان حضور یافتند، ضمن آنکه 12 مجمع انتخاباتی هیئت، 3 مجمع سالیانه و 2 بازدید رئیس فدراسیون انجام شد.

اما باز هم تأکید می‌کنم اگر بحث مالی هیئت‌ها حل شود در سال 92 حرف زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

فارس: به نظر شما علت باخت سنگین تیم بدمینتون استان و عدم صعود به مسابقات لیگ برتر چه بود؟

واقعا این باخت ما را هم شوکه کرد. استانی که میزبانی را بر عهده می‌گیرد باید تیمش چیزی برای عرضه داشته باشد. حذف ورزشکار ما غیر قابل قبول است و از ریاست هیئت در این زمینه توضیح خواهیم خواست.

اگر ایراد کار از بازیکن بوده، یا مشکل روحی روانی و یا هر مسئله دیگری باشد باید هیئت دلایل را برای ما توضیح بدهند و ما هم پیگیر این قضیه خواهیم بود.

فارس: در خصوص نتایج تیم بسکتبال شهرداری سنندج چه ارزیابی دارید؟

من اعتقاد دارم این تیم با بدشانسی از صعود به لیگ برتر بازماند. امیدواریم سال آینده با برنامه‌ریزی مناسب‌تر در لیگ حضور پیدا کنیم، البته آنجا هم مشکلات خاص خود را دارد.

در حال حاضر در تیم‌های پایه کارها به خوبی پیش می‌رود و در سال‌های بعد ثمرات آن را خواهیم دید. در خصوص ریاست هیئت نیز منتظر پایان بازی‌های پلی‌آف صعود به لیگ برتر بودیم تا مجمع انتخاباتی را برنامه‌ریزی و برگزار کنیم که در آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.

فارس: چه کارهای عملیاتی را برای رسیدن به اهداف متصور شده‌اید؟

در 6 ماهه دوم امسال بیش از 96 کلاس مربی‌گری و داوری برگزار کرده‌ایم. هدفمان این است که ورزش را به سمت علمی شدن پیش ببریم. برای هیئت‌های ورزشی هم برنامه داریم تا به روز شوند، ضمن آنکه خود هیئت‌ها باید با فدارسیون‌ها هماهنگ شوند تا با جلب حمایت و ایجاد ارتباط تنگاتنگ مشکلات مختلف از جمله معضلات مالی تا حدودی برطرف شود.

مطمئن باشید در سال 92 برنامه‌ها به طور کامل اجرا می‌شود و بنا را بر توجه به رده‌های پایه قرار داده‌ایم. خود هیئت‌های ورزشی هم طالب این قضیه هستند.

در پایان می‌خواهم از تلاش تمام مسئولان، مدیریت باشگاه شهید شکوهی، عوامل نظامی و انتظامی و همچنین مردم برای نقش‌آفرینی در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن جام بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای فجر تشکر کنم.

==============

مصاحبه از: کیوان قاسمی

==============

‌انتهای پیام/79012/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول