اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

غمگساری در آستانه عید جلوه زیبای جامعه اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: غمگساری در آستانه عید نوروز یکی از جلوه‌های زیبای جامعه اسلامی در احیای ارزش‌های اصیل و پاک است.

غمگساری در آستانه عید جلوه زیبای جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بیله‌سوار اظهار داشت: هر چقدر در جامعه عطوفت و مهربانی و یاری همدیگر رواج پیدا کند به همان میزان جامعه به بالاترین رتبه همسویی و همدلی می‌رسد.

وی عنوان کرد: در آستانه یک عید باستانی به همت کمیته امداد جشن نیکوکاری برپا شده که باید این فرصت را قدر بدانیم و به کمک خانواده‌هایی بشتابیم که در این ایام شاد دست دوستی و مهربانی به سوی همه ما دراز کرده‌اند.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار نمازگزاران را به دوری از تبذیر، برخی اسراف‌ها و فخر‌فروشی‌ها در آستانه عید نوروز فراخواند و گفت: در این اوضاع و احوال اقتصادی و مشکلات متعدد نیاز است ساده‌زیستی‌مان را حفظ کنیم و با برخی اقدامات بدعت نابجایی را نگذاریم.

قیاسی تنظیم بازار و کاهش قیمت‌ها را خواستار شد و افزود: باید فضایی را برای نیازمندان جامعه فراهم آوریم تا آنها نیز توان خرید مایحتاج ضروری خود را در این ایام پایانی سال داشته باشند.

وی هفته منابع طبیعی را گرامی داشت و از آن به عنوان بستر حیات و توسعه پایدار یاد کرد و گفت: خداوند در صیانت از موهبت‌هایی که به بشر عطا کرده است تعقل و قدرت انتخاب را نیز به او داده تا مبادا ضرر و زیانی به جامعه وارد کند.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار بزرگترین موهبت الهی را در عرصه طبیعی جنگل و درختان برای پاکی فضای جامعه عنوان کرد و بیان داشت: همانگونه که کاشتن یک درخت ثواب بی‌نهایت دارد قطع یک درخت نیز عقوبتی سخت به دنبال خواهد داشت.

قیاسی همچنین سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را گرامی داشت و خدمت به این خانواده‌ها را بزرگترین فخر کارگزاران نظام اسلامی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: اگر گذشت و ایثار جوانان این کشور در جنگ هشت ساله نبود امروز قطعاً دشمنان بر این نظام چیره شده بودند و بسیاری از ارز‌ش‌های به دست آمده به تاراج می‌رفت.

خطیب جمعه بیله‌سوار به کشتار مردم مسلمان و مظلوم پاکستان، بحرین و سوریه اشاره کرد و ادامه داد: این کشتارها نمودی از خوی و خصلت حیوانی نظام کفر و استکبار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قیاسی احساس مسئولیت مراجع تقلید و روحانیون را به همراه مومنان و متدینان در دفاع از مظلومان روزگار یادآور شد و اذعان داشت: در تجمعی اعتراض‌آمیز فردا این کشتار بی‌رحمانه و ظلم و تعدی استکبار محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/62007/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول