اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت رهپویان در نمازجمعه زهک بیان کرد

ایجاد اصلاحات در جامعه با نقشه راهبردی «گفتمان پیشرفت اسلامی»

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: باید اصلاحات اساسی طبق قانون و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و امام خمینی در جامعه ایجاد کنیم و این اصلاحات نیز با الگو و نقشه راهبردی «گفتمان پیشرفت اسلامی» باشد.

ایجاد اصلاحات در جامعه با نقشه راهبردی «گفتمان پیشرفت اسلامی»

به گزارش خبرنگار فارس از زاهدان، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ظهر امروز در نمازجمعه شهرستان زهک استان سیستان و بلوچستان با اشاره به گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: با گذشت زمان وقتی به خودمان نگاه می‌کنیم افتخار می‌کنیم چراکه انقلاب اسلامی در کمال ناباوری به پیروزی رسید و در اوج دشمنی‌های نظام سلطه مسیر خود را به منظور تحقق اهداف و آرمان‌های امام و انقلاب در پیش گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: ما امروز در اوج قدرتیم به طریقی که دشمن هر دسیسه‌ای را انجام داد تا بتواند انقلاب اسلامی را به زیر بکشد اما موفق نشد؛ امروز دشمن پیچیدگی خاص خودش را پیدا کرده و اوج تهدید نیز برای جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است.

وی با بیان اینکه از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری یاد گرفتیم که فرصت‌ها را در دل تهدیدها به دست بیاوریم، افزود: خدمات انقلاب اسلامی تاکنون کم نبوده اما شرایط فعلی در شان مردم و جامعه اسلامی نیست.

زاکانی در بیان جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان و نقش تاثیرگذار کشورمان گفت: در سال 70 بوش پدر نظم نوین جهانی را مطرح کرد و سه سال بعد از آن شوروی فروپاشید 10 سال بعد از اظهارات بوش پدر، بوش پسر بعد از حادثه برج‌های دوقلو موضوع خاورمیانه بزرگ را مطرح کرد و با این شیوه به عراق و افغانستان حمله کردند اما در نهایت باز در ایجاد خاورمیانه بزرگ ناموفق بودند.

وی در ادامه افزود: 5 سال بعد از این اظهارات بوش پسر، خانم رایس وزیر امور خارجه آمریکا بحث خاورمیانه جدید را مطرح کرد و گفت: در خاورمیانه جدید کشورهای عراق، سوریه، لبنان و ایران برای ما موضوعیت دارند.

زاکانی با بیان اینکه سال 87 رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرد و پیش از آن بنا داشتند به جمهوری اسلامی ایران حمله کنند، گفت: مقام معظم رهبری زمانی که آنها قصد حمله به جمهوری اسلامی ایران را داشتند در سخنرانی‌شان در بندرعباس فرمودند اگر کسی به جمهوری اسلامی ایران تجاوز کند تمام منافع آنها را در سراسر دنیا به خطر می‌اندازیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اظهارداشت: در نهایت رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرد و مقاومت 22 روزه مردم غزه در مقابل رژیم اشغالگر قدس پیروزی و سربلندی را برای آنها به همراه آورد.

زاکانی در ادامه سخنان خود گفت: در سال 89 نیز دو اتفاق مهم رخ داد، اول بیداری اسلامی که با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران رخ داد و دیگری اتفاقاتی که در داخل سوریه پیش آمد و دشمنان قصد داشتند خط مقاومت را در سوریه بشکنند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: امروز بعد از دو سال از اتفاقات سوریه نظام سلطه به خوبی فهمیده است که مانع بزرگ تحقق اهداف خودش در جهان و منطقه جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به دو ویژگی مهم یعنی داشتن ولایت فقیه در دوران امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین متن مردم باعث ایجاد این مقاومت و پیروزی در برابر نظام سلطه شده است.

زاکانی با بیان اینکه در شرایط کنونی دشمن تمام سعی و تلاش خود را بر این داشته تا از ملت ایران انتقام بگیرد، افزود: آنها در جهت انسجام ضد انقلاب، ایجاد تحریم و فشار بر معیشت مردم روی آورده‌اند و نتیجه این اقدامات خود را در 22 بهمن امسال دیدند که مردم سیلی محکمی به آنها زدند.

وی تلاش دشمن را برای ایجاد اختلاف بین مسئولان و همچنین بین مردم و مسئولان و بین مردم با یکدیگر خواند و گفت: متاسفانه در این بین نیز برخی مسئولان بدون توجه به آرامش جامعه دست به برخی اقدامات می زنند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب با اشاره به اینکه دشمن ما همان دشمنی خود را در پیش گرفته و تغییر نکرده است، افزود: ما باید انتظارمان برای خدمت مسئولان به مردم فراتر از گذشته باشد، ما مسئولان بدهکار مردم هستیم.

زاکانی اظهار داشت: ما به عنوان خدمتگزاران این ملت باید دقت کنیم که با توجه به تهدیدهای فراروی خود فرصت‌های بسیاری نیز در داخل کشور برای ایجاد تحول در جامعه وجود دارد تا کشوری بسازیم که شایسته ملت باشد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت‌های فراوان است، گفت: عده‌ای می‌کوشند تا راه برون رفت از مشکلات داخلی کشور را به موضوع ارتباط با خارج از کشور ربط دهند و با گردن کج کردن مقابل بیگانگان مشکلات داخلی را حل کنند در حالی که مقام معظم رهبری و مردم بر این نکته تاکید دارند که با اتکا به ظرفیت‌های داخلی می توان مشکلات را حل کرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب با بیان اینکه باید ریشه فساد به خصوص در حوزه اقتصاد که یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است از بین برود، گفت: ما باید اصلاحات اساسی طبق قانون و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و امام در جامعه ایجاد کنیم و این اصلاحات نیز با الگو و نقشه راهبردی «گفتمان پیشرفت اسلامی» که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند انجام می‌گیرد.

زاکانی در ادامه اظهار داشت: ما اگر این مسیر یعنی « گفتمان پیشرفت اسلامی» را طی کنیم یک الگوی صحیح و کامل برای جامعه بشری در نظر گرفته‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیرش به همراه تعدادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس شهر تهران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در این دیدار ایشان به جمع حاضر که در حدود 25 نفر بودیم فرمودند من شماها را می‌شناسم؛ اگر بخواهیم در بیان عظمت جنگ هزاران کتاب بنویسیم تا افتخارات آن مشخص شود باز هم کم است.

زاکانی گفت: مقام معظم رهبری در ادامه این دیدار فرمودند دوران دفاع مقدس با همه عظمتی که داشت در مقابل شرایط کنونی که دوران جهاد اکبر است، هیچ است چرا که آن زمان دوران جهاد اصغر بود، ایشان همچنین در بخش دیگری از بیانات خود به نکات بسیار مهمی اشاره کردند و فرمودند «به فضل الهی و به قطع و یقین انقلاب اسلامی به سرمنزل مقصود رسیده و پیروز می‌شود و هر کسی در این مسیر دچار خستگی و انحراف شود جوانان این مرز و بوم بار انقلاب را برعهده می‌گیرند و نمی‌گذارند که بار انقلاب به زمین بماند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: اگر امروز ما به وظیفه خودمان آگاه شویم و عمل کنیم بسیاری از مشکلات اقتصادی که امروز وجود دارد را پشت سر خواهیم گذاشت و باید با ساخت جامعه اسلامی مطلوب و گسترش آن به جوامع دیگر تمدن اسلامی را به وجود بیاوریم. 

انتهای پیام/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول