اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج:

فقر عدالت را به حاشیه می‌راند / فقر در جامعه اسلامی زیبنده نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار سنندج گفت: در هر جامعه‌ای که فقر حاکم باشد عدالت اجتماعی در حاشیه قرار می‌گیرد و این مسئله در جامعه اسلامی زیبنده نیست.

فقر عدالت را به حاشیه می‌راند / فقر در جامعه اسلامی زیبنده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ولی‌الله میرزایی‌اصل ظهر امروز در جشن نگاه مهربانی که به همت کمیته امداد در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تحقق عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی اصل لاینفکی است که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

وی گذشت و نیکوکاری را خصیصه انسان‌های بزرگ دانست و گفت: نیکوکاری در فطرت و سرشت هر انسانی وجود دارد و بر همین اساس در دین مبین اسلام که منطبق با فطرت انسان‌هاست، نوع‌دوستی و کمک به ‌دیگران توصیه شده است.

فرماندار سنندج به تأکیدات قرآن کریم در بحث احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: تلاش در راستای رفع گره مشکلات مسلمانان توفیق الهی است که نصیب هر انسانی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: حفظ کرامت انسانی در زمان کمک به نیازمندان از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید از سوی تمام افراد خیر مورد توجه قرار گیرد.

میرزایی‌اصل اعمال نیک به ویژه کمک به همنوعان و نیازمندان را تنها توشه انسان در روز قیامت دانست و گفت: توجه به قشر نیازمند و محروم جامعه و رفع مشکلات آنها مسیر توسعه عدالت اجتماعی را هموار می‌کند.

به گفته وی، فکر کردن به انجام کوچکترین کار خیر از دید خداوند پنهان نخواهد ماند و اجر و پاداش آن در قیامت داده می‌شود.

وی گفت: فقر زبینده جامعه اسلامی نیست چرا که در جامعه اسلامی توجه به ارزش‌های اسلامی و احیای سنت‌های پیامبر در صدر همه امور قرار دارد.

فرماندار سنندج حذف  فقر و توسعه عدالت اجتماعی مهم‌ترین هدف امام از تشکیل انقلاب خواند و افزود: توجهات و تأکیدات مقام معظم رهبری در توجه به قشر محروم و نیازمند جامعه نیز نشان از اهمیت این مهم دارد.

میرزایی‌اصل تقویت فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه را امری ضروری خواند و گفت: نهادینه کردن این فرهنگ در بین اقشار مختلف جامعه موجب ریشه‌کنی فقر و محرومیت خواهد شد.

فرماندار سنندج در پایان از مردم شهرستان سنندج به عنوان مردمی خیرخواه و نیکوکار نام برد و گفت: حضور مردم در برنامه‌های این‌چنینی مانند جشن نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها همواره چشمگیر و قابل تقدیر است.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول