اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گرگان:

جامعه نیازمند کارهای فرهنگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گرگان با اشاره به 18 اسفندماه سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: جامعه ما نیازمند کارهای فرهنگی و هنری زیادی است.

جامعه نیازمند کارهای فرهنگی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام قاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این شهر با بیان اینکه 15 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر کشور فعالیت می‌کنند، گفت: برخلاف خدمات ارزنده این کانون‌ها باز هم باید در این زمینه کارهای زیادی انجام شود.  

این مسئول با انتقاد از حضور اندک جوانان در مساجد و عرصه‎های مشابه و برعکس حضور پرشور آنها در عرصه‌های دیگر افزود: باید جوانان را با روش‌های جذاب تبلیغی به سمت خود هدایت کنیم.

باید جوانان را با روش‌های جذاب تبلیغی به سمت خود هدایت کنیم

امام جمعه موقت گرگان خاطرنشان کرد: باید با نیازهای جوانان آشنا و با استفاده از روش‌های تبلیغی و جذاب، آنها را به سمت خود هدایت کنیم.  

لیوانی ادامه داد: دشمنان اسلام در کمین جوانان ما بوده و درصدد انحراف اخلاقی و دینی آنها هستند.

وی با بیان اینکه در کنار فعالیت‌های فرهنگی برخی از نهادها از جمله ستاد عالی کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد کشور و خانواده نقش اصلی هدایت جوانان را برعهده دارد، تاکید کرد: نباید از جوانان غافل شویم، غفلت از جوانان پیامدهای جبران‌ناپذیری دارد. 

جنگ سخت فرهنگی بین اسلام و دشمنان وجود دارد

امام جمعه موقت گرگان بیان داشت: جنگ سخت فرهنگی بین اسلام و دشمنان وجود دارد؛ لذا مسئولان و خانواده‌ها باید در این میدان هوشیار بوده و از سخت‌گیری‌های بی‌مورد که موجب آزردگی خاطر جوانان و رها شدن آنها از دامان گرم خانواده و کانون‌های تبلیغی و فرهنگی می‌شود، خودداری کنند.   

لیوانی تاکید کرد: شبکه‌های ماهواره‎ای با انواع نیرنگ‌ها به جوانان لبخند زده و در کمین آنها نشسته‌اند، بنابراین نوع برخورد با جوانان نیازمند هوشیاری است. 

وی با بیان اینکه آغوش خانواده و جامعه باید برای جوانان امن باشد، اضافه کرد: جوان رها شده از خانواده و جامعه مانند آهوی رمیده‌ای است که در دامان انواع خطرها گرفتار می‌شود. 

تعاون لازمه زندگی بشری است

خطیب جمعه موقت گرگان در خطبه اول نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته گرگان یکی از سیره‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) را توصیه به تعاون و همکاری عنوان کرد و متذکر شد: انسان‌ها به دلیل زندگی اجتماعی خود به یکدیگر وابسته هستند.  

لیوانی اذعان داشت: هر فردی در زمینه خاصی تخصص دارد، لذا برای تامین سایر نیازهای خود باید دست دوستی و همکاری به سایر انسان‌ها دراز کند.

وی در پایان خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد.

انتهای پیام/83003/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول