اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد قم عنوان کرد

فعالیت 410 کانون فرهنگی ـ هنری در قم با 30 هزار عضو

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد قم گفت: 410 کانون فرهنگی ـ هنری با عضویت 30 هزار نفر در قم مشغول فعالیت هستند.

فعالیت 410 کانون فرهنگی ـ هنری در قم با 30 هزار عضو

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سعید روحانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به اهمیت نقش مساجد در اسلام و جوامع مسلمان‌نشین اظهار داشت: مساجد در واقع پایگاه فرماندهی نظام اسلامی هستند و نباید اجازه داد کسانی که قصد از رونق انداختن این اماکن را دارند به راحتی وارد مساجد شوند.

وی در ادامه به اهمیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اشاره کرد و افزود: ائمه جماعات مسجد نظارت مستقیم بر روی این کانون‌ها دارند تا این مراکز به انحراف کشیده نشوند و از موازی‌کاری هم جلوگیری شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد قم با بیان این‌که همه اعضای مساجد مانند هیئت امنا و کانون‌ها باید زیر نظر ائمه جماعات فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: این همدلی و همکاری موجب کارآمدی بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مساجد شده و از سوی دیگر حضور حداکثری مردم در برنامه‌های مسجد را در پی داشته است.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی از طریق جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و تنوع در برنامه‌ها، پیاده‌سازی و اجرای منویات رهبری و عمل به دستورات مراجع تقلید شبکه اجتماعی فعالی را در ایران به وجود آورده‌اند.

روحانی با اشاره به تأثیر بالای شبکه‌های اجتماعی در سطح جهان گفت: امروزه بیشتر شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی خارجی سعی در ضربه زدن به اسلام و نظام الهی ایران دارند بنابراین می‌توان با ایجاد شبکه‌های اجتماعی مفید مانند کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در مقابل آن‌ها ایستادگی کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد قم از فعالیت 15 هزار کانون فرهنگی در سطح کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر این مراکز حتی در مناطق مرزی کشور از عقاید جامعه ایران دفاع می‌کنند بنابراین نیازمند توجه کافی به این شبکه گسترده به منظور برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های بیشتر هستیم.

وی تصریح کرد: دشمن در حال توطئه‌چینی برای ضربه زدن به فعالیت‌های مفید اسلامی و فرهنگی است؛ وجود کانون‌های فرهنگی ـ هنری در مساجد کشور از جمله نقاط مورد هدف دشمنان محسوب می‌شود چراکه فعالیت خوبی داشته‌اند و موجب ناراحتی استکبار جهانی شده‌اند.

روحانی با تأکید بر همت همگانی برای تقویت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد عنوان کرد: مقام معظم رهبری طی سفر به خراسان شمالی تأکید ویژه‌ای به منظور حمایت از این مراکز داشتند و فرمودند «کانون‌های فرهنگی ـ هنری را مورد توجه قرار داده و تأثیرگذاری آن‌ها را بیشتر کنید.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد قم گفت: امروزه تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان ایرانی جذب کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد شده‌اند و قم دارای 410 کانون فرهنگی است که 280 مرکز مربوط به برادران و 130 مرکز نیز در اختیار خواهران قرار دارد.

وی از عضویت 30 هزار نفر در کانون‌های فرهنگی خبر داد و خاطرنشان کرد: این استقبال گسترده نشان‌دهنده ضرورت توجه بیشتر به این مراکز است چراکه اعضا نه تنها در اوقات فراغت بلکه در طول سال فعال هستند.

روحانی هدف کانون‌های فرهنگی ـ هنری را برگزاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی دانست و افزود: در عین حال توجه به امور ورزشی، آموزش‌های مربوط به سطوح مختلف و اقشار مختلف و سایر برنامه‌ها در قالب 114 هسته پژوهشی هم در دستور کار قرار دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد قم با اشاره به راه‌اندازی حلقه‌های معرفتی در مساجد اظهار داشت: این حلقه‌ها با استفاده از شیوه‌های نوین به آموزش نوجوانان و جوانان می‌پردازند و همین امر سبب افزایش رغبت این گروه‌های سنی به معارف اسلامی شده است.

وی با بیان این‌که کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد می‌توانند از اساتید طلبه به صورت رایگان بهره‌مند شوند، ادامه داد: این آمادگی وجود دارد که مساجد فاقد کانون فرهنگی بتوانند این مراکز را راه‌اندازی کنند و علاوه بر این کانون‌های موجود به مراکز رشد محلات تربیت شوند ضمن این‌که در کانون‌های اصلاح و تربیت و زندان‌ها نیز کانون‌های فرهنگی ـ هنری تأسیس شده‌اند و میزان فعالیت آن‌ها به گونه‌ای بوده که به تصدیق مسئولان موجب اصلاح زندانیان شده است.

روحانی ادامه داد: هزینه‌های زیادی برای اصلاح افراد در جامعه صرف می‌شود در حالی‌که اگر همین مبالغ در کانون‌های فرهنگی ـ هنری و مساجد هزینه شوند به یقین به پول کمتری نیاز خواهد بود و در عین حال شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی هم نخواهیم بود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد قم از تشکیل کانون‌های فرهنگی ـ هنری در دانشگاه‌های قم و سراسر کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی هم همکاری خوبی در زمینه راه‌اندازی این کانون‌ها در مراکز خود داشته و اعضای خود را زیر پوشش برنامه‌های این کانون‌ها قرار داده است ضمن این‌که مراکز نظامی کشور هم طی سال‌های اخیر به جمع نهادهای دارای کانون فرهنگی ـ هنری افزوده شده‌اند.

انتهای پیام/78004/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول