اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته منابع طبیعی

22 هزار اصله نهال رایگان در لنگرود توزیع شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنگرود از توزیع 22 هزار اصله انواع نهال با تنوع 14 گونه به مناسبت هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

22 هزار اصله نهال رایگان در لنگرود توزیع شد

صادق عابدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با اشاره به اینکه این شهرستان بالغ بر 30 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی دارد، اظهار کرد: این اراضی شامل جنگل، مرتع، ساحل و اراضی جنگل‌کاری شده است.

وی لنگرود را دارای دو واحد منابع طبیعی در منطقه اطاقور، چاف و چمخاله دانست و گفت: در این واحدها 24 نفر نیروی رسمی، قراردادی و شرکتی با وجود گستردگی عرصه‌ها و سهولت دسترسی به آن، با تمام کمبودها و مشکلات موجود برای حفظ و حراست از آن ها تلاش می‌کنند.

این مسئول با خوب ارزیابی کردن عملکرد اداره منابع طبیعی در سال جاری، اضافه کرد: امسال بالغ بر 51 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و ملی این شهرستان از دست متصرفان خارج شده است.

وی از کشف بالغ بر ‌هزار و 100 اصله انواع چوب‌آلات قاچاق به حجم 55.2 مترمکعب خبر داد و گفت: در این راستا دو دستگاه اره موتوری و دو دستگاه خودروی حامل محمولات قاچاق توقیف و تحویل محاکم قضایی شده است.

عابدینی، ایجاد 4.5 کیلومتر کانال حفاظتی برای جلوگیری از دخل و تصرف در اراضی ملی و منابع طبیعی، پاسخگویی به بالغ بر 470 فقره از استعلامات امور زمین برای خدمات‌رسانی به مردم و صدور مجوز حدود ‌هزار و 500 مترمکعب انواع چوب‌آلات باغی برای تامین مصارف چوبی کشور را از جمله اقدام‌های منابع طبیعی لنگرود برشمرد.

وی، اشتغال‌زایی و معرفی متقاضیان زراعت چوب و طرح‌های مرتبط برای مشارکت در طرح‌های توسعه بخش کشاورزی و ... را از دیگر خدمات شاخص این اداره در سال جاری عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با شعار «منابع طبیعی، سرمایه ملی» نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: در طول این هفته بالغ بر 22 هزار اصله انواع نهال با تنوع 14 گونه از جنس نهال‌های جنگلی، تزئینی، صنوبر و مثمر‌ثمر به صورت رایگان بین مردم، اداره‌ها، نهادها، شهرداری‌ها، دهیاران، مراکز آموزشی و خدماتی توزیع شده است.

وی، سهم سرانه جنگل در جهان را 65 دهم هکتار، در ایران دو دهم هکتار و در گیلان با وجود تمام سرسبزی‌ها و گستردگی جنگل به دلیل تراکم جمعیت استان 27 دهم هکتار بیان کرد و گفت: این رقم بسیار ناچیز است.

عابدینی با اشاره به اینکه انسان جزو طبیعت است، خاطرنشان کرد: ایجاد فضای سبز و درختکاری به انسان آرامش می‌دهد و کاشت نهال از باقیات الصالحات است.

وی با اشاره به اینکه در احادیث و آموزه‌های دینی به غرس نهال و کاشت درخت بسیار تاکید شده است، خواستار مشارکت مردم و مسئولان در امر مقدس نهال‌کاری شد.

انتهای پیام/84002/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول