اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری مراسم نمادین روز درختکاری در جنوب تهران

توزیع 11 هزار نهال رایگان در میان شهروندان

خبرگزاری فارس: مراسم روز درختکاری با کاشت نهال در بوستان جانبازان کلید خورد.

توزیع 11 هزار نهال رایگان در میان شهروندان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه 20، مراسم روز درختکاری با کاشت نهال در بوستان جانبازان کلید خورد.

قائم مقام شهردار منطقه در حاشیه این مراسم از توزیع رایگان 11 هزار اصله نهال به مناسبت روز درختکاری در میان شهروندان و همچنین توسعه فضای سبز در منطقه خبر داد و گفت: امسال به منظور ترویج فرهنگ کاشت نهال و توسعه فضاهای سبز منطقه، مراسم درختکاری فقط به روز 15 اسفند ماه خلاصه نشده است و این طرح از نیمه آذر ماه آغاز و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد و در طول این مدت بیش از 65 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در میان شهروندان منطقه توزیع شده است.

وی افزود: با توجه به توسعه شهرنشینی و افزایش ساخت و ساز و نوسازی بافت فرسوده بیش از 7 هزار اصله نهال در میان کشاورزان منطقه قرار گرفته است تا با کاشت نهال‌ها، نگهداری در توسعه کمربند سبز جنوب تهران سرعت بخشیده شود.

بر اساس آخرین آمار مستند اکنون 2 هزار و 43 هکتار از اراضی منطقه 20 در سیطره فضای سبز قرار دارد که 524 هکتار از این فضا در داخل محدوده شهری و یک‌هزار و 518 هکتار در بخش حریم واقع شده است که در مجموع فرصت مناسبی را برای تنفس شهر ایجاد کرده‌اند.

همچنین رئیس اداره فضای سبز از رکوردار بودن منطقه 20 از نظر تعداد بوستان در میان 22 منطقه شهر تهران خبر داد و گفت: منطقه 20 با داشتن 136 بوستان بیشترین سهم بوستان‌ها را در میان مناطق شهر تهران دارد که حدود یک چهارم این تعداد که شامل 37 بوستان می‌شود در طول هفت سال اخیر در منطقه ساخته و مطابق استانداردهای روز سازمان پارک‌ها تجهیز شده است.

وی افزود: به‌مناسبت فرارسیدن هفته درختکاری ایستگاه‌های شادمانه در محلات 22گانه منطقه برپا شده است و اهالی این فرصت را در اختیار دارند تا با مراجعه به این ایستگاه‌ها از برنامه‌های شاد و آموزشی غرفه‌های فضای سبز، بازیافت، نقاشی، کتاب و... بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/2462/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول