اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لردگان در مجلس:

دستور رئیس ‌جمهور در اختصاص آب سد ونک به لردگان نادیده گرفته شد‌

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لردگان در مجلس گفت: دستورات رئیس جمهور و مسئولان بالادستی در خصوص اختصاص آب سد ونک به این شهرستان نادیده گرفته شده است.

دستور رئیس ‌جمهور در اختصاص آب سد ونک به لردگان نادیده گرفته شد‌

مجید جلیل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در دنیا بعد از نفت، آب، مهار آب‌ها و استفاده صحیح از منابع آب در سه بخش شرب، کشاورزی و صنعت سرلوحه تمام دولت‌هاست.

وی افزود: کشور ما اگرچه در طول انقلاب اسلامی خدماتی در این زمینه داشته ولی هنوز برنامه ما نسبت به خیلی از کشورهای دنیا اندک است.

جلیل با اشاره به تنگناهای اقتصادی کشور، تصریح کرد: اگر در مهار آب و بهره‌گیری از آن به خوبی عمل کرده بودیم دچار این تنگناها نبودیم.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری11 درصد از آب‌های شیرین کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: این در حالی است که در حال حاضر در سه حوزه آب شرب، کشاورزی و صنعت به شدت با کمبود آب روبه‌رو است.

جلیل ادامه داد: در بخش شرب بیش از 100 روستا در این استان به خصوص در شهرستان لردگان به وسیله تانکر آبرسانی می‌شود و این در حالی است که این روند شایسته مردم انقلابی و ولایی این استان نیست.

وی بر ضرورت توجه مسئولان کشوری به مشکلات حوزه آب این استان تاکید کرد و افزود: دستورات رئیس‌جمهور و مسئولان بالادستی در خصوص اختصاص آب سد ونک به شهرستان لردگان نادیده گرفته شده است و ضرورت دارد در رابطه با تخصیص آب به این استان اهتمام ویژه‌ای به کار گرفته شود.

جلیل با بیان اینکه شورای عالی آب سال 91 یک بار هم تشکیل نشده است، تصریح کرد: در بخش صنعت شهرستان‌های شهرکرد و بروجن که قطب مرکزی صنعت استان هستند هنوز تخصیص آب صورت نگرفته است.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور صریح دادند که آب هم مثل نفت از انفال بوده و متولیان کشور آب کشور باید در رابطه با تخصیص‌ها و انتقال آب بین‌حوضه‌ای به طور کارشناسی تصمیم بگیرند.

جلیل حرکت تخریب خط لوله انتقال آب به استان را محکوم کرد و از وزارت نیرو خواست تا بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس تحقیقات کارشناسی منابع و امکانات حوزه آب به درستی مدیریت شود.

وی خاطرنشان کرد: قوانینی که مراجع ذی‎صلاح و بالادستی وقت گذاشته و به صورت کارشناسی به تصویب رساندند توجه شود و از گرفتن تصمیم‌های سلیقه‌ای و دستکاری کردن مقررات پرهیز شود.

انتهای پیام/68004/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول