اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ازنا و دورود در مجلس:

مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان روی زمین مانده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ازنا و دورود در مجلس شورای اسلامی گفت: لرستان بیشترین آمار بیکاری در کشور را دارد، با این حال برخی مصوبات سفر ریاست جمهوری به این استان در حال خاک خوردن است.

مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان روی زمین مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ازنا، عباس قائد رحمت ظهر امروز در مراسم درختکاری که در روستای دربند ازنا برگزار شد، گفت: طبق آمار رسمی نرخ بیکاری در لرستان 20,6 درصد است و لرستان از نظر محرومیت در رتبه نخست کشور قرار دارد.

قائد رحمت علت اصلی این محرومیت را کم توجهی مسئولان اجرایی دانست و بیان داشت: عامل اصلی محرومیت در لرستان کم توجهی برخی مسئولان اجرایی کشور است.

نماینده مردم ازنا و دورود اظهار داشت: دولت با شعار مهرورزی و فقرزدایی به صحنه عمل وارد شد که در برخی زمینه‌ها همچون انرژی هسته‌ای رشد و بالندگی را به ارمغان آورد، اما سئوال اینجاست سهم و حق منطقه محروم لرستان چه زمانی بررسی می‌شود.

نماینده مردم ازنا و دورود با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری و طلاق در استان لرستان بالا است، افزود: بارها در مجلس و نیز به رئیس جمهور تذکر داده شده است چه زمانی به وضعیت لرستان رسیدگی می‌شود، مردم این استان در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند و نرخ بیکاری و طلاق و ... در این استان روند صعودی دارد و کسی توجه نمی‌کند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت کارخانه‌های شهرستان ازنا نیز گفت: کارخانه فروآلیاژ شهرستان ازنا باید توسعه پیدا می‌کرد، اما در حال حاضر به تعدیل نیرو مشغول است و این سبب افزایش بیکاری در این شهرستان شده است.

وی گقت: کارخانه داروسازی نیز با وجود تلاش‌های فراوان فقط فاز اول آن راه‌اندازی شده و آماده بهره‌برداری است، در حالی که باید عملکرد اجرایی این کارخانه خیلی بهتر از این انجام می‌شد، اما با بد قولی‌های مسئولان فقط همین فاز به بهره‌برداری رسید.

قائد رحمت افزود: کارخانه فولاد ازنا نیز مشکلات فراوانی دارد و اگر همین روند ادامه داشته باشد، به ناچار کارخانه فولاد باید به شخص دیگری واگذار شود.

وی گفت: اداره گمرک و منطقه ویژه اقتصادی شهرستان ازنا با مشکلات زیادی روبرو است و ما از مسئولان می‌پرسیم چرا منطقه ویژه اقتصادی ازنا افتتاح نمی‌شود.

قائد رحمت گفت: برخی مصوبات سفر ریاست جمهوری که برای این شهرستان تصویب شده است، در حال خاک خوردن است.

انتهای پیام/2304/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول