اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد

نظر رئیس‌جمهور درباره تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: توجه رئیس‌جمهور به تیم تراکتورسازی تا حدی است که بازی‌های این تیم را با جدیت پیگیری می‌کنند.

نظر رئیس‌جمهور درباره تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمدعلیرضابیگی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به جایگاه تیم تراکتورسازی تبریز در جغرافیای آذربایجان که به عنوان نماد ورزش آذربایجان است، اظهار کرد: حضور این تیم در لیگ برتر و درخشش آن در این رقابت‌ها، شور و شعف خاصی در منطقه شمال غرب به وجود آورد و مایه مباهات مردم منطقه شد ه است.

وی اضافه کرد: به عنوان مسئول سیاسی و به نمایندگی از طرف دولت وظیفه دارم همان طور که به بخش صنعت، دانشگاه و دیگر بخش‌ها توجه می‌کنم به ورزش نیز به عنوان عامل تحرک جامعه عنایت کافی داشته باشم.

بیگی بیان داشت: تراکتورسازی به طریق اولی این ظرفیت را دارد که نام تبریز و آذربایجان را پرآوازه کند و با گذشت زمان، این ظرفیت بیش از پیش نمود پیدا می‌کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز می‌تواند به عنوان سفیر فضلیت‌ها و برتری‌ها آذربایجان در تمام زمینه‌های صنعت، تکنولوژی، علم و فناوری، فرهنگ، غیرت، تعصب حرکت و شعور و نشاط جامعه مطرح شود و نام این دیار را بر سر زبان‌ها بیاندازد.

وی تاکید کرد: با توجه به آسیایی شدن تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز و رفت و آمد باشگاه‌های آسیایی به تبریز و بر زبان افتادن نام تبریز لازم است از این رهگذر حداکثر استفاده را برده و توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم و بسته گردشگری ورزشی تعریف و آماده کنیم.

بیگی خاطرنشان کرد: بنده در سال 1387 قبل از اینکه به سمت استاندار آذربایجان‌شرقی منصوب شوم جلسه‌ای با دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور داشتیم از جمله مباحث مطروحه در آن جلسه لزوم مطرح شدن بیشتر قابلیت‌های آذربایجان در سطح ملی و بین‌المللی بود.

وی افزود: برداشت بنده در آن زمان از سخنان رئیس‌جمهور این بود که دست به کار شویم و مثلا خودروی در تبریز تولید کنیم که وقتی کسی در سایر نقاط کشور سوار این خودرو می‌شود به یاد تبریز و ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی آن بیافتد و بدین ترتیب تبریز و آذربایجان به نوعی در کشور مطرح شود که ماحصل این فکر قرارگیری راه‌اندازی خطوط تولید پژو در تبریز که در دستور کار سفرهای هیئت دولت در دور دوم و سوم بود.

بیگی ادامه داد: با این حال مدنظر ایشان چیز دیگری بود و ایشان اعتقاد داشتند که ظرفیت ورزشی تیم پرآوزه تیم تراکتورسازی تبریز مورد غفلت قرار گرفته و باید این تیم به جای واقعی خود در لیگ برتر فوتبال کشور دست یابد.

وی گفت: توجه رئیس‌جمهور به تیم تراکتورسازی تا حدی است که بازی‌های این تیم را با جدیت پیگیری می‌کنند و چند هفته پیش که در دیدار مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی با ایشان در همان مقطع که تیم تراکتورسازی مقابل حریف به پیروزی رسیده بود و نمایندگان و مسئولان استان از نتیجه تراکتورسازی خبری نداشتند رئیس‌جمهور این موفقیت را به ما تبریک گفتند.

استاندار آذربایجان شرقی اذعان داشت: راهیابی تیم تراکتورسازی به لیگ برتر و حضور شایسته این تیم در رده‌های بالای جدول این واقعیت را به اثبات رساند که می‌توانیم با فراهم کردن شرایط لازم در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بهره‌برداری‌های مطلوبی از این ظرفیت عظیم بنمائیم.

 

 

تراکتور دارای ماهیت و خواستگاه مردمی است

وی خاطرنشان کرد: حضور این تیم در بازی‌های آسیایی  اهمیت ویژه‌ای نسبت به سایر تیم‌ها دارد چرا که تراکتور دارای ماهیت و خواستگاه مردمی است و تمام موفقیت‌‌هایش را مرهون مردم و حمایت‌های بی‌دریغ آنهاست.

بیگی تاکید کرد: بنده به عنوان یک مقام رسمی دولتی وظیفه خود می‌دانم که با حضور خود در ورزشگاه یادگار امام و حتی سایر شهرهای که این تیم مسابقه دارد از تیم مردمی حمایت کنیم.

استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: هواداران تیم تراکتورسازی تبریز، با همراهی شایسته خود در رقابت‌های آسیایی، قابلیت‌های استان را نشان خواهند داد.

وی اظهار کرد: مردم آذربایجان سال‌ها آرزوی روزی را داشتند که بتوانند شایستگی‌های ورزشی خود را به خصوص در رشته فوتبال، در سطح بین‌المللی نشان دهند و امروز این دستاورد ارزشمند، توسط باشگاه تراکتورسازی فراهم شده و به مرحله میوه‌چینی رسیده‌ است.

بیگی با اشاره به ابعاد ارزشمند حضور تراکتورسازی در مسابقات آسیایی یادآور شد: تیم تراکتورسازی‌ تبریز بعد از رقابت‌ فشرده و موفقیت‌آمیز در سطح ملی، به رقابت در سطح آسیایی رسیده و امروز، به واسطه تلاش این تیم در کسب نایب‌قهرمانی لیگ‌ برتر فوتبال در سال گذشته، امکان حضور تیم‌های بزرگ آسیایی در استان فراهم شده‌است.

وی از مردم آذربایجان برای حضور پرشور و منظم در ورزشگاه یادگار امام و تشویق این تیم برای موفقیت در بازی‌های آسیایی دعوت کرد. 

فوتبال تراکتورسازی تبریز که با نایب قهرمانی در فصل یازدهم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های ایران، جواز حضور در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را کسب کرد سه‌شنبه این هفته نخستین دیدار خود در این چارچوب را مقابل الجزیره انجام می‌دهد.

 

تراکتورسازی که در گروه A با تیم‌های الشباب امارات، الجیش قطر و الجزیره امارات همگروه است هشتم اسفند در ورزشگاه خانگی خود از تیم الجزیره پذیرایی می‌کند.

الجزیره امارات برخلاف تراکتورسازی که نخستین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند تاکنون پنج بار در لیگ آسیایی حضور داشته است.

این تیم فصل گذشته در گروه A با تیم استقلال هم گروه بود و با کسب عنوان نخست این گروه به مرحله یک هشتم صعود کرد و در این مرحله و در ضربات پنالتی مقابل الاهلی شکست خورد و از لیگ قهرمانان حذف شد.

عنکبوتی‌های ابوظبی که یک عنوان قهرمانی در لیگ امارات و دو قهرمانی در جام حذفی امارات دارند در فصل 2011 در مرحله گروهی و در گروهی که سپاهان نیز در آن حضور داشت با قرار گرفتن در رده چهارم، از ادامه رقابت‌ها خط خورد.

در فصل‌های 2010 و 2009 نیز این تیم در مرحله گروهی به ترتیب با قرار گرفتن در رده‌های چهارم و سومی این رقابت‌ها، از ادامه لیگ قهرمانان آسیا بازماند.

تراکتورسازی در دومین هفته از مرحله گروهی این رقابت‌ها که بیست و دوم اسفند برگزار می‌شود در قطر به مصاف الجیش می‌رود.

الجیش قطر نیز همانند تراکتورسازی نخستین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند و شاید آسان‌ترین حریف تراکتورسازی در محله گروهی باشد.

این تیم در سومین هفته از مرحله گروهی، 13 فروردین سال آینده در عربستان به مصاف الشباب می‌رود.

الشباب عربستان که شاید شانس صعودش از این گروه بیشتر از دیگر تیم‌ها باشد، تاکنون شش بار در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور یافته که راهیابی به مرحله نیمه نهایی 2010 و حذف از این مرحله بهترین عنوان این تیم بوده است.

شیرهای سفید لقب این تیم بوده و قهرمانی در جام برندگان جام آسیا در کارنامه این تیم دیده می‌شود.

دور برگشت مرحله گروهی نیز بیست و یکم فروردین و چهارم و 11 اردیبهشت سال آینده و به ترتیب مقابل تیم‌های الشباب در تبریز، الجیش در تبریز و الجزیره در ابوظبی برگزار می‌شود.

نفرات تیم الجزیره امارات امشب با پرواز اختصاصی وارد فرودگاه تبریز می‌شوند و روز دوشنبه یک جلسه تمرین در ورزشگاه یادگار امام (ره) این شهر انجام خواهند داد.

کنفرانس خبری قبل از بازی نیز ساعت 11 صبح روز دوشنبه در هتل پارس تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/60002/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول