اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

جمهوری اسلامی برنده نهایی مذاکرات آلماتی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پشتوانه تیم مذاکره کننده ایران بوده و جمهوری اسلامی ایران برنده نهایی مذاکرات آلماتی خواهد بود.

جمهوری اسلامی برنده نهایی مذاکرات آلماتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 اظهار داشت:  هیئت مذاکره کننده ایرانی پیشنهادات خود را در پنج محور به گروه 5+1 دادند و انها برای پاسخ به این پیشنهادات درخواست مهلت کردند.

وی با بیان اینکه گروه مذاکره کننده با بسته پیشنهادی ناظر به پیشنهادات ایران به آلماتی خواهد آمد گفت: هرچند بسته پیشنهادی آنها اعلام نشده است اما تمام رسانه های دنیا مخابره کردند که پیشنهادات این مرحله به پیشنهادات ایران نزدیک است.

امام جمعه قم ادامه داد: حقیقت این است که حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن پشتوانه ای برای تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی بود.

وی با ذکر این مطلب که ما از حق مسلم خود کوتاه نمی آئیم و اهل منطق هستیم عنوان کرد: نزدیک بودن پیشنهادات این مرحله به پیشنهاد ایران موید آن است که جمهوری اسلامی برنده نهایی مذاکرات خواهد بود.

حسینی بوشهری افزود: ما دنبال سلاح هسته ای نیستیم و آنگونه که رهبری اعلام کردند اگر به دنبال سلاح هسته ای بودیم هیچ قدرتی نمی توانست جلوی تولید ما را بگیرد. ما پایبند و معتقد به شعار«انرژی هسته ای برای همه؛ سلاح هسته ای برای هیچ کس» بوده و معتقدیم تمام انبارهای مملو از سلاح های هسته ای در سراسر دنیا باید بدون هیچ تبعیضی از بین برود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به غرب و امریکا ابراز کرد: به صداقت ایران اعتقاد پیدا کرده و دست از شیطنت و شرارت بردارید و با دشمنان ما همراه نشوید.

وی خطاب به آمریکائیان گفت: حسن نیت خود را نشان دهید و ان موقع ملت ما در مورد برخورد با شما تصمیم خواهد گرفت.

حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال 92 به مجلس و ذکر این نکته که تریبون نماز جمعه محل انعکاس مشکلات مردم است، اظهار داشت: مجلسیان در تصویب بودجه به وضعیت محرومان توجه کنند تا زیر چرخهای گرانی و تورم له نشوند.

وی تصریح کرد: اشتغال باید دغدغه جدی مجلسیان باشد و با در نظر گرفتن قدرت خرید مردم، اقتصاد مقاومتی را جدی گرفته و بر ارزش پول ملی پافشاری کنند.

امام جمعه قم خطاب به دولت خواستار نظارت جدی بر بنگاه های اقتصادی و موسسات معاملاتی شد و تاکید کرد: مردم ناگزیر از خرید هستند و دولت باید به گونه ای نظارت کند که بازار افسار گسیخته نباشد.

وی بازاریان را به رعایت انصاف در آستانه عید نوروز فراخواند و گفت: شما در معرض آزمایش هستید؛ زمانی دشمن ملت را تحریم می کرد و اکنون زمان ان است که خودی ها نسبت به یکدیگر محبت نشان دهند. نسبت به یکدیگر ملاحظه داشته باشید و آب به آسیاب دشمن نریزید.

حسینی بوشهری با اشاره به مصادف شدن نوروز امسال با ایام فاطمیه بیان داشت: مسئولان صدا و سیما و رسانه ها طوری عمل کنند که مردم هم سنت بومی خود را گرامی بدارند و هم ارادت خود را به فاطمه زهرا(س) نشان دهند.

وی با بیان اینکه فاطمیه نباید تحت‌الشعاع قرار گیرد عنوان کرد: زندگی مردم باید بر اساس فرهنگ فاطمی شکل بگیرد و هنر صدا و سیما این است که هم نوروز مردم نوروز باشد و هم عشق به اهل بیت(ع) در جامعه موج بزند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهدای جایزه به فیلم ضد ایرانی آرگو عنوان کرد: اینها می گویند نباید سیاست با هنر مخلوط شود در حالیکه بیشترین حرکت سیاسی را در هالیوود انجام می دهند که این حکایت از سیاست دوگانه و دروغ پردازی های انهاست و به چیزی که به نفع خودشان است جایزه می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته منابع طبیعی اذعان کرد: با وجود اهتمام اسلام به درختکاری اما مشاهده می شود برخی افراد بی رحمانه باغات را منهدم می کنند و مراتع را از بین می برند در حالیکه سفارش اسلام این نیست.

حسینی بوشهری همچنین با اشاره به آستانه عید نوروز بر کمک و مساعدت مردم و متمولان به محرومان و مستضعفان تاکید کرد و گفت: در آیات و روایات و سیره اهل بیت(ع) بر دستگیری از مستمندان بسیار سفارش شده است.

انتهای پیام/78001/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول