اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کنگان خبر داد

تشکیل ستاد « طرح خانه مهر و انفاق» برای کمک به فقرا

خبرگزاری فارس: امام جمعه کنگان از استفاده از ظرفیت مساجد برای کمک به افراد فقیر در کنگان با تشکیل ستاد « طرح خانه مهر و انفاق» خبر داد.

تشکیل ستاد « طرح خانه مهر و انفاق» برای کمک به فقرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان، حجت‌الاسلام محمود محمودی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد طرح مسجد خانه مهر و انفاق اظهار داشت: در اسلام تأکید بسیار زیادی به کمک به همنوعان و به ویژه کمک به افراد مستضعف شده و همه باید در این مسیر اهتمام ورزیم.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد حمایت نظام از فقرا و محرومان جامعه هستیم و کمیته امداد در این مسیر بیشترین تلاش را داشته است.

امام جمعه کنگان با اشاره به راه‌اندازی طرح مسجد خانه مهر و انفاق در شهرستان کنگان به نقش امام جماعت، هیئت امناء و خادمان مساجد اشاره کرد و یادآور شد: بخش قابل توجهی از معنویت در جامعه مدیون خدمتگزاران مساجد است.

محمودی تصریح کرد: مساجد نقش مهمی در هدایت جوانان و نوجوانان و سایر اقشار به سمت راه مستقیم بر عهده دارند و مساجد در واقع کانون معنویت و هدایت هستند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه مساجد در اسلام و نقش مسجد در جامعه، طرح «مسجد خانه مهر و انفاق»، طرحی ارزشمند برای بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و نمازگزاران برای کمک به نیازمندان و فقرای مؤمن است.

رئیس طرح مسجد خانه مهر و انفاق شهرستان کنگان با اشاره به ظرفیت خاص این شهرستان از متولیان و هیئت امناء مساجد خواست با مشارکت جدی در این طرح و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و جذب اعتبار از کمیته امداد امام (ره) زمینه را برای حل مشکلات اقشار ضعیف هر محله فراهم کنند.

محمودی گفت: گر چه مشکلات زیاد است و حمایت‌های کمیته امداد امام (ره) و خیران نمی‌تواند به ‌طور کامل مشکل نیازمندان و فقرا را حل کند، اما می‌تواند بخشی از مشکلات این قشر آسیب‌پذیر جامعه را مرتفع کند.

وی ضمن تأکید بر اولویت فقرای مؤمن نمازگزار و مسجدی در جذب مساعدت‌ها، خواستار رقابت مساجد برای این‌ کار خیر و خداپسندانه شد.

امام جمعه کنگان در پایان بیان داشت: بدون تردید این طرح با همکاری مردم و خیران و با تلاش بانیان مساجد موجب رضایت خاطر افراد ضعیف جامعه می‌شود.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول