اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارائه 160 مقاله علمی صورت گرفت

برگزاری نخستین همایش ملی پسته در دانشگاه آزاد رفسنجان

خبرگزاری فارس: نخستین همایش ملی پسته امروز با ارائه 160 مقاله علمی در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد رفسنجان برگزار شد.

برگزاری نخستین همایش ملی پسته در دانشگاه آزاد رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، نخستین همایش ملی پسته امروز با همکاری دانشگاه ولیعصر (عج)، مؤسسه تحقیقات پسته کشور، جهاد کشاورزی و دانشگاه شهید باهنر کرمان، در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد رفسنجان برگزار شد.

یزدا‌ ‌پناه، دبیر همایش ملی پسته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان از ارائه بیش از 160 مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و اظهار داشت: ارائه مقالات از شش ماه پیش با محوریت اقتصاد ترویج و آموزش، ژنتیک و اصلاح نباتات، مکانیزاسیون، صنایع بسته‌بندی، فرآوری و... آغاز شد.

وی افزود: تعداد 35 مقاله به صورت سخنرانی در سه سالن مجزا ارائه و 125 مقاله به صورت پوستر در این همایش به نمایش گذاشته شده است.

وی عنوان کرد: کتاب یک ‌هزار صفحه‌ای از مقاله‌های ارائه شده تدوین کرده‌ایم که مرجعی گرانبها برای پژوهشگران به حساب می‌آید.

یزدان‌پناه خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این همایش بین‌المللی کردن آن است و امیدواریم زمانی برسد که همان ‌طور که رفسنجان مهد تولید پسته جهان است، مهد تولید داشته‌های علمی در دنیا در زمینه پسته شود.

وی بیان داشت: با تلاش‌های شبانه‌روزی که در این زمینه انجام شده به مقاله‌های برتر جایزه و به صورت ISP و IP در مجلات علمی چاپ می‌‌شود.

به گزارش فارس، این همایش با حضور فرماندار، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، امام جمعه و جمعی از مسئولان، تولیدکنندگان و دانشجویان در حال برگزاری است و تا عصر امروز ادامه دارد.

انتهای پیام/80016/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول