اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد قزوین خبر داد

افزایش تعداد پایگاه‌های جشن نیکوکاری به بیش از دو هزار پایگاه

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: تعداد پایگاه‌های جشن نیکوکاری در سال جاری به دو هزار و 106 پایگاه ثابت افزایش یافته که نسبت به سال گذشته 61 درصد رشد داشته است.

افزایش تعداد پایگاه‌های جشن نیکوکاری به بیش از دو هزار پایگاه

هدایت‌الله صفری در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار داشت: از 14 اسفند ماه به مدت یک هفته، هفته احسان و نیکوکاری نام گرفته که در این مدت کمیته امداد امام خمینی (ره) مراسمی را به کمک دستگاه‌های همکار برگزار می‌کند.

وی افزود: شعار جشن نیکوکاری امسال «همت مردمی، سلامت و توانمندی و تحکیم بنیان خانواده» است.

این مسئول عنوان کرد: روز 16 اسفند ماه برنامه جشن نیکوکاری با مشارکت آموزش و پرورش در تمام مدارس استان قزوین برگزار می‌شود که هدف از آن جمع‌آوری کمک دانش‌آموزان به محرومان و نیازمندان از یک سو و نهادینه کردن فرهنگ انفاق و صدقه در بین نونهالان از سوی دیگر است که ثمرات آن را آیندگان خواهند دید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین افزود: در روز 17 اسفند ماه برنامه جشن نیکوکاری در سطح شهرهای این استان و با مشارکت صدا و سیما، بسیج، هلال احمر و غیره برپا می‌شود و در روز 18 اسفند ماه نیز جشن نیکوکاری در میعادگاه‌ها و مصلی‌های نماز جمعه و با دریافت کمک‌های مردمی نمازگزاران مؤمن انجام خواهد شد.

صفری اضافه کرد: این کارها با همکاری و تعامل خوب اصحاب رسانه که این جشن نیکوکاری را در بین مردم جامعه تبیین می‌کنند، مخصوصاً صدا و سیما، اصناف، شهرداری، هلال احمر و دیگر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای همکار به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد پایگاه‌ها در سطح استان یک هزار و 307 پایگاه بود، گفت: در سال جاری یک هزار و 178 پایگاه جشن نیکوکاری در مدارس استان برپا شده و حداقل 10 پایگاه سیار نیز پیش‌بینی شده که در صورت نیاز به این پایگاه‌ها نیز افزوده خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین 50 هزار پاکت چاپ شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است، علاوه بر آن پاکت‌هایی نیز در اختیار اصناف و بازاریان و بخشی از جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) در بحث جمع‌آوری کمک‌های مردمی قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به درآمد سال گذشته کمیته امداد از محل جشن نیکوکاری اظهار داشت: درآمد سال گذشته کمیته امداد امام خمینی (ره) از محل جشن نیکوکاری 11 میلیارد ریال بوده که پیش‌بینی می‌کنیم با بسترهایی که فراهم شده این رقم در جشن نیکوکاری سال جاری به بیش از 14 میلیارد ریال افزایش یابد.

صفری با اشاره به دیگر برنامه‌های جشن نیکوکاری سال جاری عنوان کرد:‌ در کنار جشن نیکوکاری طرح محسنین و طرح اکرام را داریم تا برای محسنین و ایتام استان حامی جذب کنیم.

وی افزود: همچنین برای ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به حضور در پایگاه‌های جشن نیکوکاری سطح شهر اقدام به برگزاری ایستگاه‌های نقاشی برای آنان کرده‌ایم که در این ایستگاه‌ها، نقاشی‌های دانش‌آموزان که در سال قبل در این ایستگاه‌ها جمع‌آوری شده به نمایش گذاشته می‌شود.

این مسئول ادامه داد: برگزاری مسابقه سه چرخه سواری برای نونهالان و خردسالان و ارایه بلیت رایگان بازدید از موزه برای افرادی که در ایستگاه‌های جشن نیکوکاری حضور پیدا می‌کنند از دیگر برنامه‌هایی است که در کنار برگزاری جشن نیکوکاری اجرا می‌شود.

انتهای پیام/77001/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول