اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ارداق:

احسان و نیکوکاری تأکید قرآن کریم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ارداق گفت: پایداری بر نیکوکاری تأکید ویژه قرآن کریم است و ائمه‌ اطهار (ع) نیز به‌ طور عملی این موضوع را برای شیعیان بیان کرده‌اند.

احسان و نیکوکاری تأکید قرآن کریم است

حجت‌الاسلام اسحاق‌علی بیگدل‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا هدف تأسیس نهاد پربرکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال 58 به دستور امام‌ راحل را در راستای کمک به محرومان و رسیدگی به خانواده محرومان در زمینه‌های مختلف دانست و اظهار داشت: دین مبین اسلام به تمام زوایای جامعه بشری از جمله احسان، اکرام ایتام و نیکوکاری عمومی توجه داشته و برای این موضوع برنامه‌های مشخصی را ارایه کرده است.

امام جمعه ارداق افزود: احسان و نیکوکاری به ایتام جزو ارزش‌های الهی و مورد تأکید قرآن کریم و همچنین سفارش ائمه‌ معصومین بوده و اهمیت ویژه‌ای برای این عمل بیان شده است.

وی بیان کرد: در آیات متعددی از قرآن کریم بر پایداری انسان‌ها بر موضوع کمک و دستگیری از نیازمندان تأکید و سفارش شده است.

امام جمعه ارداق پیرامون توجه ائمه‌ اطهار (ع) به موضوع دستگیری از فقرا و جلب رضای الهی تصریح کرد: این موضوع تا جایی است که در سیره علمی ائمه معصومین (ع) مشاهده می‌شود بزرگان دین اسلام این عمل خداپسندانه را به‌ طور پنهانی و شبانه انجام داده و به محرومان امداد‌رسانی می‌کرده‌اند.

بیگدل‌لو با بیان اینکه با تأسیس نهاد پرخیر و برکت کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین ارزش مقدس احسان و نیکوکاری در کشور نهادینه و پایه‌ریزی شد، ابراز داشت: امیدواریم کمیته امداد امام‌خمینی (ره) بتواند همچنان با سعی، جدیت و تلاش مضاعف‌تر به محرومان و نیازمندان کشور عزیز اسلامی یاری رسانده و زمینه را برای خودکفایی و رشد بیشتر آن در عرصه‌های اقتصادی و کسب درآمد مهیا کند.

انتهای پیام/77005/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول