اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار لنده:

احسان و نیکوکاری نیازمند فرهنگ‌سازی بیش از گذشته است

خبرگزاری فارس: فرماندار لنده با ضروری خواندن فرهنگ‌سازی در مسائل مختلف گفت: احسان و نیکوکاری در جامعه باید به صورت یک فرهنگ نهادینه شود، اقدامات خوبی انجام شده ولی خروجی فرهنگی آن ضعیف است.

احسان و نیکوکاری نیازمند فرهنگ‌سازی بیش از گذشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده سید یدالله فاطمیان در همایش احسان و نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در لنده اظهار کرد: 14 اسفند سال 57 انقلاب دوم ایران در زمینه معیشت مردم محروم و مستضعف کشور رخ داده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مهمترین خط مشی را در زندگی اجتماعی مردم کلید زد و کمک به هم‌نوع و رسیدگی به محرومان را یادآور شد.

فرماندار لنده گفت: با همه خدمت‌رسانی که در جامعه به محرومان و مستضعفان شده اما ایراداتی وجود دارد که آن را تحت‌ تأثیر خود قرار داده است.

فاطمیان تصریح کرد: از جمله ایرادات موجود می‌توان عدم فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه در خصوص فرهنگ انفاق‌، احسان و  کمک به محرومان اشاره کرد که با ضعف چشم‌گیری روبه‌رو است.

وی با اشاره به فقر و محرومیت در استان گفت: متأسفانه وضعیت مالی و معیشتی مردم ما دچار ضعف‌هایی است که اجازه توجه به این مهم(کمک به همنوعان) را کاهش داده است‌.

رئیس شورای اداری لنده افزود: حضور کم‌رنگ مردم ناشی از درآمد کم آن‌ها بوده ولی به نسبت جمعیت می‌توان گفت حضور مردم لنده فعال‌تر و پویاتر از بقیه شهرها برای مدد و یاری مستضعفان بوده و در این راه کوتاهی نخواهند داشت.

فاطمیان یادآور شد: همه اقدامات خوبی که تا به امروز انجام شده اگر خروجی فرهنگی نداشته باشد ارزش چندانی ندارد.

*فردا زنگ احسان و نیکوکاری در مدارس لنده نواخته می‌شود

رئیس آموزش‌و پرورش لنده هم در این مراسم با تبریک این روز افزود: احسان و نیکوکاری در دین مبین اسلام از جایگاه والایی برخوردار بوده و انسان‌ها به آن سفارش شده‌اند.

سید عیسی تقوی‌فرد ‌با اشاره به پتانسیل آموزش و پرورش در زمینه فرهنگ‌سازی گفت: همه اقدامات لازم در جهت نهادینه کردن فرهنگ انفاق در مدارس از سوی آموزش و پرورش انجام شده و آمادگی لازم در جهت جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزان و اولیای محترم وجود دارد.

وی یادآور شد: ما از مناطق محروم استان هستیم، نه باید درآمد حاصل از کمک‌های مردمی ما را با شهرهای بزرگ‌تر و توسعه یافته‌تر بسنجند.

رئیس آموزش و پرورش لنده با اشاره به این‌که پیامبر اکرم (ص) فرمودند "ایمان خود را با صدقه، مال را با زکات محافظت و امواج و بلا را با دعا از زندگی‌تان دور سازید، گفت: 16 اسفند زنگ احسان و نیکوکاری  در مدارس شهری و روستایی ما نواخته و دانش‌آموزان با کمک‌های خود به یاری ستم‌دیدگان و محرومان می‌شتابند.

وی در ادامه به نقش تربیتی مدرسه اشاره کرد‌و افزود: تلاش آموزش و پرورش بر آن  بوده که هر دانش‌آموز با آموزش‌های لازمی که می‌بیند خود یک مبلغ در زمینه انفاق باشد.

انتهای پیام/82013/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول