اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون پشتیبانی کانون‌های مساجد

کانون فرهنگی هنری مصلای شهرکرد افتتاح شد

خبرگزاری فارس: کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) مصلای شهرکرد امروز با حضور معاون پشتیبانی و استان‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد افتتاح شد.

کانون فرهنگی هنری مصلای شهرکرد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در آیین افتتاح کانون خاتم‌الانبیا (ص) اظهار داشت: در حال حاضر 312 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعال است.

حسین گنجی با بیان اینکه 65 درصد کانون‌های مساجد این استان در روستاها راه‌اندازی شده است، افزود: انتقال کانون‌ها به نقاط مختلف به ویژه روستاها و مراکز دور دست از سیاست‌های کلی ستاد عالی است و ما در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 176 کتابخانه، دو کانون ویژه دانشگاه و هشت کانون ویژه مصلی در استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه از تشکیل 90 حلقه تربیتی چهره به چهره در این استان خبر داد و گفت: این حلقه‌ها با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تشکیل شده است.

گنجی با گرامیداشت بیستمین سالروز تأسیس ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت و پتاسیل بالایی برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری برخوردارند که باید به صورت جدی از آن استفاده شود.

وی افزود: این نهاد مردمی با جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و افزایش سطح بصیرت و آگاهی آنها می‌تواند در راستای مقابله با جنگ نرم گام‌های موثری بردارد.

گنجی با بیان اینکه مسجد از مهم‌ترین نهادهای جامعه‌ اسلامی، تصریح کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی، مسجد به عنوان پایگاه اصلی انقلاب نقش‌آفرینی کرد و امروز هم مسجد در کانون تحولات بیداری اسلامی در منطقه قرار دارد.

انتهای پیام/68004/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول