اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی امور مجلس وزارت ورزش و جوانان:

3 هزار پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان از وجود 3 هزار پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور خبر داد.

3 هزار پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمد رسولی‌نژاد ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در حال حاضر تنها 58 کشور در دنیا در ساختار وزارتی خود از دو کلمه ورزش و جوانان به صورت مشترک استفاده کرده‌اند.

این مسئول افزود: در 55 کشور وزارت جوانان و ورزش وجود دارد که اولویت این کشورها مباحث مربوط به جوانان است و تنها سه کشور از جمله ایران دارای وزارتخانه ورزش و جوانان است که اولویت در این کشورها ورزش است.

رسولی‌نژاد با اشاره به وجود 3 هزار پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری از اعتبارات کشوری به حوزه ورزش، اعتبارات کمی تعلق گرفت، بطوری که از محل یک درصد کمک به هیئت‌های ورزشی و زیرساخت‌ها مبلغی به وزارت ورزش و جوانان پرداخت نشد.

معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: کمبود اعتبارات مانع اصلی عدم تکمیل طرح های مهر ماندگار شده، بطوری که در سال‌جاری به طرح های مهر ماندگار به جز طرح نقش جهان اصفهان، اعتبارات ناچیزی تخصیص داده شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به ورزش جوانان، خاطرنشان کرد: اگر ورزش برای جوانان لازم است برای افراد مسن و بانوان کشور نیز امری غیرقابل اجتناب است، چرا که بانوان تأثیرگذارترین عنصر خانواده هستند و باید برای حفظ نقش خود بیشتر ترغیب و تشویق شوند.

این مسئول تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری دارای استعدادهای ورزشی بسیار خوبی است که باید تلاش کرد با پرورش این سرمایه‌ها و هدایت آنها به زودی شاهد درخشش جوانان در سطح آسیا و جهان باشیم.

رسولی‌‌نژاد از گزینش 56 درصدی اخبار مربوط به جوانان در سایت اداره‌کل ورزش و جوانان استان خبر داد و گفت: در طی نظرسنجی از مردم 56 درصد نسبت به اخبار جوانان ابراز علاقمندی بیشتری داشتند و ورزش تنها یکی از خواسته‌های جوانان است.

در پایان این نشست، با حضور معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان استانی از زحمات رحمان قاسمی به عنوان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری تجلیل و جهانگیر خبازی به عنوان مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان معرفی شد.

انتهای پیام/68006/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول