اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای عالی نظارت بر انتخابات گیلان:

شورای رشت حیثیت گیلان را خدشه‌دار کرد

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان گفت: شورای شهر رشت حیثیت گیلان را خدشه‌دار کرده است.

شورای رشت حیثیت گیلان را خدشه‌دار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدمهدی رهبری‌املشی امروز در گردهمایی اعضای هیئت‌های نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان اظهار کرد: یکی از اقدام‌های انقلاب اسلامی برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است و هیئت‌های نظارت باید بر آن نظارت دقیق داشته باشند.

وی ادامه داد: انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خرداد سال 92 برگزار می‌شود و این امر برای کشور حائز اهمیت است.

رهبری‌املشی برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا را مانند انتخابات ریاست جمهوری برای کشور سرنوشت‌ساز عنوان کرد و افزود: چارچوب قانون و مقررات در برگزاری انتخابات رعایت شود و آرای مردم را باید به رسمیت بشناسیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای قانون توسط ناظران انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، خاطرنشان کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری باید مد نظر ناظران باشد و دخالت افراد دیگر با هر مسئولیتی قابل قبول نیست.

وی خواستار رعایت قانون در تایید صلاحیت افراد در انتخابات شوراهای شهر و روستا شد و تصریح کرد: هیئت‌های نظارت از حق مردم دفاع کنند و افرادی که حائز شرایط نیستند نباید تایید شوند.

رهبری‌املشی با بیان اینکه ناظران بر انتخابات شوراها باید از افراط و تفریط خودداری کنند،‌ یادآور شد:‌ اعضای هیئت‌های نظارت برای احراز صلاحیت نامزدهای شورای شهرهای رشت، انزلی و لاهیجان باید دقت بیشتری داشته باشند.

عضو شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان اضافه کرد: اعضای شورای شهرهای رشت،‌ انزلی و لاهیجان باید اعتبار سیاسی و اجتماعی گیلان را متجلی کنند.

*شورای رشت حیثیت گیلان را خدشه‌دار کرده است

وی به وقایعی که در شورای شهر رشت اتفاق افتاده است، اشاره کرد و گفت: وضعیت شورای شهر رشت حیثیت گیلان را مخدوش کرده است.

رهبری‌املشی با بیان اینکه اعضای هیئت‌های نظارت باید از جناح‌بندی‌های سیاسی فاصله بگیرند، اظهار کرد: هیئت‌های نظارت نباید جریان‌های سیاسی را در تایید صلاحیت‌ها دخالت دهند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس از انتخاب اعضای هیئت‌های نظارت شوراها در بخش‌های شهرستان‌ها خبر داد و یادآور شد: انتخابات شوراها و ریاست جمهوری باید برای مردم خیر و برکت داشته باشد.

وی انتخابات را واگذاری امور به مردم توصیف کرد و متذکر شد: ‌تعداد اعضای شوراها در شهرها افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/84001‌/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول