اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط خیراندیش روستای محمدآباد استهبان

زمین 1.5 هکتاری برای ساخت حوزه علمیه وقف شد

خبرگزاری فارس: نیک‌اندیش اهل روستای محمدآباد شهرستان استهبان یک زمین، 1.5 هکتاری را برای ساخت حوزه علمیه در این روستا که قرآن‌آباد ایران نام دارد وقف کرد.

زمین 1.5 هکتاری برای ساخت حوزه علمیه وقف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف استهبان، مدیر موسسه قرآنی، فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) اظهار داشت: با اهدای این زمین توسط غلام شاهسونی در آینده‌ای نزدیک ساخت یک حوزه علمیه برای نخستین بار در یک روستای یک‌هزار و 300 نفری آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی ادامه داد: در این حوزه علمیه تربیت حافظان قرآن مورد توجه قرار گرفته و طلاب علوم دینی در کنار دروس علمی نسبت به حفظ کل قرآن اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه ساخت این حوزه علمیه یک حرکت بزرگ فرهنگی در توسعه علوم قرآنی و دینی است خاطرنشان کرد: از مسئولان ارشد استان فارس درخواست داریم ضمن بازدید از فعالیت‌های موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان ما را در ساخت این حوزه علمیه کمک کنند.

این حافظ قرآن بیان داشت: معتقدیم باید بیش از پیش به موضوع قرآن و توسعه علوم دینی در فارس با توجه به اینکه این استان دارالعلم بوده توجه بیشتری شود.

به گزارش فارس، روستای محمدآباد استهبان که با دارا بودن حدود 50 حافظ کل قرآن کریم و صدها قرآن‌آموز، قرآن‌آباد ایران نام گرفته در 175 کیلومتری شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول