اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل خبر داد

رسیدگی به 2 پرونده بزرگ اقتصادی با صدور 139 میلیون ریال جریمه

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از صدور احکام برایدو پرونده تخلف اقتصادی به میزان 139 میلیون ریال خبر داد.

رسیدگی به 2 پرونده بزرگ اقتصادی با صدور 139 میلیون ریال جریمه

حسین نجف‌زاده در حاشیه جلسه شورای تنظیم بازار استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل از ارائه گزارش تخلفاتی توسط دستگاه‌های نظارتی مختلف خبر داد.

وی اظهار داشت: 320 گزارش از سوی صنعت، معدن و تجارت، 32 گزارش از طریق علوم پزشکی و بیش از 100 مورد گزارش از طریق امور صنفی دریافت کردیم تا به سرعت تخلفات مورد رسیدگی و کنترل قرار گیرد.

نجف‌زاده افزود: در ماه‌ جاری 68 مورد تخلف از طریق نانوایی‌ها، 36 مورد از طریق فروشندگان پوشاک، 36 مورد توسط خواربارفروشی‌ها و 21 مورد تخلف از طرف سوپر مارکت‌ها، 16 مورد از طرف قصابی‌ها و 14 مورد تخلف از طرف فروشندگان لوازم خانگی دریافت کردیم که به همه این تخلفات رسیدگی شده است.

این مسئول بالاترین تخلف را مربوط به درج نشدن قیمت کالاها عنوان کرد و گفت: 216 مورد تخلف در این زمینه، 100 مورد تخلف گران‌فروشی و 85 مورد تخلف در مورد صادر نشدن فاکتور فروش گزارش شده که به آنها رسیدگی می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل در ادامه از رسیدگی به دو پرونده مهم طی 10 روز گذشته خبر داد و ابراز داشت: یک مورد از این تخلفات منجر به صدور جریمه 93 میلیون ریال شده و مورد دیگر 46 میلیون ریال جریمه شده‌ است.

وی ضرورت همکاری نیروی انتظامی و اماکن را در برخورد با تخلف و جرایم متعدد یادآور شد و گفت: اخیراً بر اساس اعلام کشوری نیروی انتظامی در تخلفات 2 میلیون ریال بالاتر حق ورود و نظارت دارد که امیدواریم به مانند سابق که دو نفر از نیروی انتظامی در اجرای احکام تعزیرات حاضر بودند شاهد همکاری صمیمانه نیروی انتظامی در اجرای احکام باشیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گشت‌های مشترک در قالب نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا فعالیت داشته و از طریق دادگاه سیار واقع در محل نمایشگاه به تخلفات رسیدگی می‌شود، افزود: برخورد با متخلفان اقتصادی به سرعت و از طریق شعبه سیار مورد رسیدگی قرار گرفته و حکم نیز در همان محل صادر می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل تمام رسانه‌ها و همچنین مراکز تبلیغی، اطلاع‌‌رسانی را به هوشیاری در مورد نخریدن کالاها با قیمت بالاتر نظیر آجیل و پسته فرا خواند و گفت: ما اگر در یک حرکت عمومی بتوانیم کالاهایی که افزایش سرسام‌آوری را در دو هفته اخیر داشتند از سبد مصرفی عید نوروز خارج کنیم قطعاً محتکران و افراد سود‌جو تنبیه شده و دیگر به خود جرات بازی با احساسات مردم و تامین معاش آنها را نخواهند داد.

انتهای پیام/62004/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول