اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان خبر داد

صادرات 242 میلیون دلاری کالا از گلستان

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 600 هزار تن کالا به ارزش 242 میلیون دلار از استان گلستان صادر شده است.

صادرات 242 میلیون دلاری کالا از گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، جواد قناعت در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار داشت: با تلاش مسئولان دولتی و همکاری بخش خصوصی میزان صادرات استان گلستان در 11 ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 148 درصد و از نظر ارزشی 37 درصد رشد داشته است.

وی با تشکر از تمام دست‎اندرکاران امر صادرات استان تصریح کرد: با وجود تلاش دشمنان جمهوری اسلامی ایران و تحریم‎های صورت گرفته، با همت و تلاش مسئولان و صادرکنندگان شاهد این رشد در صادرات استان بوده‎ایم.

روابط تجاری گلستان با کشور قزاقستان به صورت گسترده‎ای توسعه یابد

استاندار گلستان همچنین در خصوص روابط تجاری استان با کشور قزاقستان نیز گفت: با توجه به مشترکات فی‌مابین، و نگاه مقامات عالی‌رتبه این کشور به استان گلستان، فرصت بسیار مغتنمی برای استان فراهم شده تا روابط تجاری خود را به صورت گسترده‎ای توسعه دهد.

قناعت احداث و تکمیل خط آهن بین جمهوری اسلامی ایران و کشور قزاقستان را که در آینده‎ای نزدیک به بهره‎برداری می‎رسد را از جمله مزیت‎های مهم تعامل با این کشور بیان کرد.

از فرصت برگزاری نمایشگاه در کشور قزاقستان به شایستگی استفاده شود

وی در رابطه با برگزاری نمایشگاه در کشور قزاقستان نیز از تمام مسئولان دستگاه‎های اجرایی و تشکل‎های بخش خصوصی خواست تا از این فرصت به شایستگی استفاده کرده و قدرتمند، تاثیرگذار و باانگیزه در برگزاری هرچه باشکوه‎تر این نمایشگاه تلاش کنند.

در این جلسه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صادرات استان در 11 ماه گذشته و مقایسه آن با سال گذشته گفت: عزم استان بر این است که با همکاری نهادهای اقتصادی، گام‎های مثبتی برای توسعه صادرات غیرنفتی برداشته شود.

به گفته وفایی با عنایت به تحریم‎های دشمن بر علیه کشور، ضرورت ایجاب می‎کند که به روابط تجاری با کشورهای همسایه از جمله قزاقستان به شکل ویژه‎ای دنبال شود و بر همین اساس برگزاری نمایشگاه توانمندی‎های صادراتی استان در این کشور برنامه‎ریزی شده است.

وی با اشاره به خط آهن در حال احداث ایران – قزاقستان گفت: با راه‎اندازی این خط آهن زمینه بهره‎برداری تجار و بازرگانان استان از بازار خوب 250 میلیون نفری کشورهای روسیه و بلاروس نیز فراهم خواهد شد.

ذهنیت مثبت قزاق‎ها از روابط اقتصادی با گلستان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان همچنین ذهنیت قزاق‎ها از روابط اقتصادی با استان را مثبت ارزیابی و افزود: خوشبختانه قزاق‎ها ذهنیت خوبی از برنامه‎های اجرا شده توسط استان در گذشته، از جمله برگزاری نمایشگاه توانمندی‎های صادراتی استان در این کشور، حضور استاندار و تجار گلستانی در استان منگستائو و حضور استاندار و تجار قزاق در استان گلستان، داشته و خواستار تعامل بیشتر با تجار و بازرگانان استان هستند و با برگزاری این نمایشگاه در سال آتی شرایط گسترش این تعاملات هر چه بیشتر فراهم می‎شود.

در این جلسه همچنین فرهاد کفایی‎پور مدیر عامل شرکت نمایشگاه‎های استان به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص برگزاری نمایشگاه توانمندی‎های صادراتی استان در کشور قزاقستان ارائه کردند.

همچنین روسای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی و خانه صنعت، معدن و تجارت استان و تعدادی از صادرکنندگان به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و بیان مشکلات موجود پرداختند.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول