اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال رخ داد

صادرات بیش از 270 میلیون دلار کالای با منشأ تولید همدان

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: امسال 270 میلیون و 990 هزار دلار کالا با منشأ تولید همدان از کشور صادر شد.

صادرات بیش از 270 میلیون دلار کالای با منشأ تولید همدان

سیدمسعود بکایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در سال جاری 270 میلیون و 990 هزار دلار کالا با منشأ تولید همدان از گمرک کشور به دیگر کشورها صادر شده است.

وی گفت: این میزان از صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد رشد داشته است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: از این میزان صادرات 88 میلیون و 385 هزار دلار از طریق گمرک همدان و 182 میلیون و 604 هزار دلار از سایر گمرکات بوده است.

وی در خصوص سهم بخش‌های مختلف بر اساس آمار صادره سازمان توسعه تجارت و گمرک ایران گفت: نزدیک به 100 میلیون دلار از این میزان صادرات در بخش صنعت و معدن بوده است.

به گفته بکایی 139 میلیون دلار کالا در بخش کشاورزی، 27.5 میلیون دلار در بخش میراث فرهنگی و گردشگری، 3.5 میلیون دلار در بخش فرش صادر شده است.

وی تصریح کرد: در بخش صنعت و معدن 28 میلیون دلار از طریق گمرک همدان و 73 میلیون دلار از سایر گمرکات صادرات کالا داشته‌ایم.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ابراز داشت: صادرات کالا از بخش کشاورزی نیز 39.5 میلیون دلار از گمرک همدان و 99.5 میلیون دلار از سایر گمرکات بوده است.

وی صادرات انجام شده در بخش میراث فرهنگی را نیز 20.2 میلیون دلار از گمرک همدان و 7.3 میلیون دلار از سایر گمرکات دانست.

بکایی در پایان سخنانش تأکید کرد: صادرات فرش نیز در این مدت 0.6 میلیون دلار از گمرک همدان و 2.8 میلیون دلار از سایر گمرکات بوده است.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول