اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل:

بی‌اعتنایی به جنگل مرگ تدریجی است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: بی‌اعتنایی به درخت و نابودی جنگل‌ها در حقیقت مرگ تدریجی بشریت است که آسیب‌های متعددی را به همراه دارد.

بی‌اعتنایی به جنگل مرگ تدریجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز در آیین گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار داشت: در سال‌های اخیر براثر این بی‌اعتنایی‌ها و بی‌توجهی‌ها جوامع بشری در معرض آسیب‌های جدی قرار گرفتند؛ به طوری که تخریب جنگل و قطع درختان در کشورمان و استان اردبیل نیز آسیب‌های فراوانی را به همراه داشته که ضرورت دارد نسبت به برطرف شدن این معضل اساسی اقدامی جدی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در این استان تلاش می‌شود که امیدواریم ماحصل آن افزایش رفاه و آسایش مردم باشد.

میرجعفریان خاطرنشان کرد: منابع طبیعی زیرساخت توسعه ملی است و ترویج فرهنگ صیانت از آن ضرورت دارد.

این مسئول با اشاره به تعدد پروژه‌های عمرانی در حال اجرا در استان بر لزوم حفاظت از منابع ملی برای فعالیت‌های عمرانی تأکید کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با نگاه مثبت مسئولان استان به منابع ملی و تداوم تلاش‌های ارزنده کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری در پاسداشت عرصه‌های ملی، روز به روز شاهد احیای ذخایر طبیعی استان باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: در شاداب و سرزنده نگه داشتن جامعه توجه به منابع طبیعی به ویژه جنگل و همچنین توسعه فضای سبز اولویت جدی است، اما آنچه که در این زمینه مهم و اساسی به نظر می‌رسد؛ تکریم اهمیت و جایگاه کاشتن درخت و پروراندن آن با هدف حفظ محیط‌های پیرامونی و فضای زندگی است.

آمارهای غیر واقعی مسئولان و قلع و قمع جنگل‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما در گرامیداشت هفته منابع طبیعی آمارهای مبنی بر توزیع رایگان و یارانه‌دار نهال از سوی مسئولان و متولیان ارائه می‌شود، در حالی که در سال‌های اخیر هیچ وقت این آمار و ارقام پیامد عملی نداشته، به طوری که نه تنها بر دامنه جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز افزوده نشده؛ بلکه سال به سال این وضعیت نامناسب و نامطلوب جلوه‌گری می‌کند.

در استان اردبیل با وجود مستعد بودن شرایط برای درختکاری و همچنین توسعه فضای سبز به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها و بی‌اعتنایی متولیان و دست‌اندرکاران این حوزه شاهد قلع و قمع درختان و تجاوز افراد سودجو به عرصه‌های جنگلی بودیم که نمونه آن را می‌توان منطقه جنگلی فندقلو، حیران و ارسباران اعلام کرد که به تدریج حیات آنها رو به فنا است؛ اما گویی هیچ مسئول و دلسوزی در این استان وجود ندارد که به نجات و بازگرداندن حیات این طبیعت زیبا و گستره روح‌نواز اقدام کند.

در حالی قطع درختان در مناطق مختلف استان انجام شده و طرح‌های توسعه‌ای در این زمینه به شکست منجر شده است که امروزه مسئولان در حال و هوای هفته منابع طبیعی فقط به دادن شعار اکتفا کردند؛ در حالی که هیچ حرکت و اقدام عملی در برخورد با سودجویان در این عرصه صورت نمی‌گیرد.

جنگل که به عنوان ریه شهر و مناطق مسکونی به شمار می‌رود در سال‌های اخیر مورد بی‌توجهی و بی‌حرمتی قرار گرفته و با وجود تلاشی که شهرداری اردبیل در توسعه فضای سبز و نهال‌کاری متناسب با اقلیم اردبیل انجام می‌دهد؛ اما خبری از اقدامات عملی دیگر دستگاه‌های متولی نیست و آنها تنها به برگزاری نشست‌های خبری و ارائه آمار و ارقام دهان پرکن اقدام کردند؛ در حالی که این آمار و ارقام در عمل هیچ وقت جامه حقیقی به خود نپوشیده است.

و نکته آخر اینکه جنگل‌های ارزشمند این استان در حالی در معرض ریشه‌کنی و نابودی حقیقی قرار گرفتند که متولیان این حوزه هیچ حرکت پیشگیرانه را انجام نمی‌دهند و به تدریج شاهد نابودی دلخراش جنگل‌ها و منابع ارزشمند هستیم که به جای آن هیچ حرکتی نیز در جایگزینی نهال‌ها و درخت‌های قلع و قمع شده نمی‌بینیم.

انتهای پیام/62003/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول