اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی دشتی خبر داد

آموزش قرآن به 1200 نفر توسط کانون قرآن دشتی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی دشتی گفت: کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی دشتی در سال جاری تعداد 1200 نفر را آموزش داده است.

آموزش قرآن به 1200 نفر توسط کانون قرآن دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام سعید توکلیان صبح امروز در نشستی خبری با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در سال 91 اظهار داشت: با توجه به استقبال چشمگیر خانواده‌ها نسبت به شرکت فرزندان خردسالشان در دوره‌های پیش دبستانی شکوفه‌های قرآن و لزوم فراگیری صحیح قرآن در سنین خردسالی، نیاز به مربیان آگاه و مطلع از شرایط کودکان در این کلاس‌ها ضروری به نظر می‌رسید، به همین لحاظ در فصل تابستان یک دوره فرهنگ سازی انس با قرآن ویژه مقطع پیش دبستانی برگزار شد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی دشتی افزود: در حال حاضر نیز مهد قرآن یاس نبی به عنوان مهد تخصصی قرآن در شهر کاکی مشغول به فعالیت است. 

وی ادامه داد: بدون شک تلاش‌هایی در سال‌های متمادی در خصوص آموزش قرآن کریم صورت پذیرفته است و در این بین نقش کانون قرآن این شهرستان جهت ترویج فرهنگ غنی قرآنی را نباید نادیده گرفت.

آموزش قرآن با 1200 قرآن آموز

توکلیان تصریح کرد: برای گسترش نهضت فراگیری قرآن تلاش و کوشش فراوانی انجام شد که در راستای این ضرورت فرهنگی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی دشتی در سال‌جاری تعداد 1200 نفر را آموزش داده است.

توکلیان گفت: با هدف گسترش معارف قرآنی در جامعه و تبیین و تعلیم مفاهیم انسان ساز قرآن کریم در سال‌های متمادی این اداره طرح‌های متنوعی را در قالب آموزش‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، تربیت مربی، تربیت ممتحن، قرائت، ترجمه و تفسیر به اجرا گذاشته است. 

وی اضافه کرد: مهمترین فعالیت‌های این کانون در سال 91 تشکیل 40 کلاس نهضت قرآن آموزی، دو کلاس گسترش مفاهیم قرآنی، چهار کلاس صوت و لحن، پنج کلاس پیش دبستانی و یک کلاس تفسیر و هشت کلاس حفظ بوده است.

این مقام مسئول به فعالیت‌های آموزشی قرآنی و فوق برنامه اشاره کرد و ادامه داد: کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی دشتی در کنار فعالیت‌های آموزشی برنامه‌های مختلفی را با هدف ارتقای سطح کیفی کلاس‌ها برگزار کرده است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به برگزاری دوره کارگاه آموزشی ویژه مربیان قرآنی، مسابقه قرآنی نور الهدی، برگزاری اردوی تفریحی و برگزاری 10 محفل انس با قرآن اشاره کرد.

برگزاری مسابقه تفسیر نورالهدی

سرپرست تبلیغات اسلامی دشتی با اشاره به فعالیت‌های جانبی کانون قرآن در این شهرستان گفت: در راستای فعالیت‌های قرآنی، کانون قرآن با همکاری مؤسسات قرآنی برنامه‌های کرسی‌های تلاوت و کاروان قرآنی در سطح شهرستان برگزار کرده است.

وی ادامه داد: مراکز قرآنی مردمی شهرستان دشتی در طول سال برنامه‌هایی چون بازدید‌های علمی و تفریحی را برگزار کرده که اکثر این برنامه‌ها با حمایت خانواده‌ها و کانون قرآن اجرایی شده است. 

توکلیان اضافه کرد: یکی از موفقیت‌های چشمگیر کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی برگزاری مسابقه تفسیر نورالهدی در سطح شهرستان بود.

توکلیان یادآورشد: در استان بوشهر 423 نفر در این مسابقه شرکت کردند که شهرستان دشتی بیشترین تعداد شرکت کننده را در سطح استان داشته است.

وی افزود: بر اساس این مسابقه شرکت کنندگان در یکی از دو رشته تفسیر یک جز و سه جزء قرآن به شکل کشوری در 19 آبان 91 با هم رقابت کردند.

توکلیان خاطرنشان کرد: این تعداد شرکت کننده در مقایسه با آمار کل استان‌ها نیز از جایگاه خوبی برخوردار است و مشاهده می‌کنیم شهرستان دشتی در رتبه خوبی در بین شهرستان‌های کشور قرار گرفته است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی تصریح کرد: بعد از اعلام نتایج 11 نفر از کسانی که در استان بوشهر مقام آورده بودند اهل شهرستان دشتی بوده و از این حیث هم در استان حائز رتبه نخست شد و این آمار نیز در مقایسه با سایر استان‌های کشور نشان داد شهرستان دشتی حایز رتبه هشتم در کشور شده است.

انتهای پیام/66001/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول