اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی ریگان:

80 روستای ریگان در معرض شن‌های روان است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان گفت: 80 روستای این شهرستان در معرض شن‌های روان قرار دارند.

80 روستای ریگان در معرض شن‌های روان است

ابراهیم زابلی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: در این شهرستان بیش از 437 هزار هکتار بیابان وجود دارد که از این میزان بیش از 109 هزار هکتار جزو کانون‌های بحرانی با اولویت یک است.

وی افزود: با توجه به اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های کشاورزی و دامپروری در سطح استان کرمان است و جاده ترانزیت چابهار از این شهرستان می‌گذرد، فعالیت‌های بیابان‌زدایی از اوایل انقلاب در سطح شهرستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

زابلی‌زاده بیان داشت: از دستاوردهای این فعالیت‌ها مصون ماندن مناطق اجرایی از هجوم تپه‌های ماسه‌ای و ایجاد پوشش گیاهی مناسب با گونه‌های گز، کهور و اسکنبیل است که علاوه بر احیای منطقه از مهاجرت مردم کاسته شده است و تاکنون 30 روستا از شن گرفتگی نجات یافته‌اند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان افزود: با وجود این کانون‌های بحرانی و بیابان در شهرستان ریگان هنوز 80 روستای این شهرستان در معرض شن‌های روان قرار دارند.

وی از اجرای بزرگترین پروژه آبخیزداری کشور در ریگان خبر داد و افزود: این طرح به مدت پنج سال با همکاری فائو و جمهوری اسلامی در 80 روستای شهرستان با اعتبار 11 میلیارد تومان در حال انجام است که با اتمام این پروژه این روستاها از هجوم شن‌های روان در امان می‌مانند.

انتهای پیام/80014/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول