اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی بوشهر خبر داد

استقرار 1284 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر گفت: امسال یک‌هزار و 284 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای برگزاری جشن نیکوکاری در استان مستقر خواهد شد.

استقرار 1284 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فرید محبی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: از این تعداد پایگاه یک‌هزار و 132 پایگاه ثابت و 853 پایگاه سیار است.

وی افزود: 102 پایگاه متعلق به کمیته امداد، 756 پایگاه متعلق به آموزش و پرورش، 310 پایگاه در مساجد و 116 پایگاه نیز در پایگاه‌های مقاومت بسیج فعال خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر تصریح کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در مدارس به صورت 100 درصد در اختیار نیازمندان همان مدارس قرار می‌گیرد،  بخشی از کمک‌ها توسط بسیج و مابقی هم تحویل کمیته امداد می‌شود.

محبی ادامه داد: کمک‌های جمع‌آوری شده در مساجد هم در قالب طرح مسجد محوری بین نیازمندان توزیع می‌شود.

کمک 765 میلیون تومانی بوشهری‌ها در جشن نیکوکاری سال گذشته

وی تصریح کرد: سال گذشته در جشن نیکوکاری هفت میلیارد و 620 میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط مردم نوع دوست استان بوشهر جمع‌آوری شد.

این مقام مسئول گفت: 16 اسفند ماه با همکاری آموزش و پرورش زنگ نیکوکاری در مدارس استان نواخته خواهد شد ضمن اینکه ویژه برنامه‌های مفرحی هم در مدارس استان بوشهر خواهیم داشت.

مدیرکل کمیته امداد بوشهر بیان کرد: 17 اسفند ماه جشن نیکوکاری توسط پایگاه‌های امداد، بسیج، مساجد و اصناف در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد و در روز 18 اسفندماه نیز پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های جشن نیکوکار در محل نماز جمعه برپا خواهد شد.

اهداف برگزاری جشن نیکوکاری

محبی در ارتباط با اهداف برگزاری جشن نیکوکاری گفت: ترویج روحیه نوع دوستی و فرهنگ انفاق و ایثار و ایجاد و تقویت شبکه مردمی، استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان برای برگزاری جشن نیکوکاری، آشنایی خیرین با فعالیت‌های خدماتی امداد، توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های امداد در بعد مردمی از اهداف برگزاری این جشن است.

وی ادامه داد: امسال شاهد شکوه و عظمت حضور یکپارچه مردم نیکوکار در سراسر استان با محوریت کمیته امداد و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی با رویکرد فرهنگ سازی و تقویت روح انفاق و نیکوکاری در بین اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان خواهیم بود.

شعار جشن نیکوکاری «سلامت، توانمندی و تحکیم بنیان خانواده»

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی بوشهر اضافه کرد: جشن نیکوکاری امسال با شعار «سلامت، توانمندی و تحکیم بنیان خانواده» برگزار خواهد شد و این جشن نمادی از تبدیل یک کار حمایتی و توانمندی به یک فصل فرهنگی و نمونه‌ای بارز از تعاملات اجتماعی مردم محور و ارتقا جایگاه فرهنگ احسان و انفاق در جامعه و سبقت در خیرات است.

محبی گفت: این برنامه با همکاری کمیته امداد، صدا و سیما، بسیج، آموزش و پرورش با محوریت سازمان دانش‌آموزی و انجمن اولیا و مربیان و با مساعدت مساجد و اصناف در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: اجرای طرح احسان دانش آموزی، تعامل با اصناف و اتحادیه‌ها برای کمک به نیازمندان، برگزاری جشن گلریزان خیرین، تجلیل و تکریم از خیرین و نیکوکاران، جذب حامی در قالب طرح‌های اکرام، شفا، محسنین و کوثر از جمله محورهای برگزاری جشن نیکوکاری است.

مدیرکل کمیته امداد بوشهر در ارتباط با اجرای طرح مسجد محوری تصریح کرد: در این طرح مسجد به عنوان یک مرکز نیکوکاری و محلی به عنوان یک مرکز نیکوکاری و محلی برای شناسایی و معرفی خدمات مددکاری مطرح است.

محبی گفت: در این طرح به نیازمندانی که نزدیک مسجد زندگی می‌کنند در قالب این طرح کمک خواهد شد.

وی اجرای طرح مفتاح الجنه را از دیگر طرح‌های جشن نیکوکاری ذکر کرد.

انتهای پیام/66006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول