اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ارتباط مدرسه و خانه

جشنواره یک روز با والدین در مدارس ابتدایی تویسرکان برگزار شد

خبرگزاری فارس: جشنواره یک روز با والدین در 68 مدرسه ابتدایی تویسرکان با نقش‌آفرینی پدران و مادران در اداره یک روزه مدرسه برگزار شد.

جشنواره یک روز با والدین در مدارس ابتدایی تویسرکان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، امروز برای نخستین ‌بار جشنواره یک روز با والدین در 68 مدرسه ابتدایی شهرستان تویسرکان با نقش‌آفرینی پدران و مادران در اداره یک روزه مدرسه با هدف نهادینه‌سازی مشارکت، نشاط‌بخشی به محیط و فضای آموزشی و ایجاد ارتباط عاطفی اثرگذار بر عوامل انسانی مدرسه و والدین با دانش‌آموزان اجرا شد.

در این مراسم مدیر آموزش و پرورش شهرستان تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان این‌که اصل همکاری و همفکری، بسترساز پیشرفت و رشد انسان در همه عرصه‌ها می‌شود، اظهار داشت: طرح جشنواره یک روز با والدین ضمن آشنایی پدران و مادران با کار مدرسه، واژه وحدت، همبستگی و هم‌اندیشی را در اذهان کودکان و نوجوانان تحقق می‌بخشد.

علی بیات ایجاد فضای صمیمی بین دانش‌آموزان و اولیا در مدارس ابتدایی را هدف طرح جشنواره دانست و گفت: یکی از عناصر کارآمد در اثرپذیری آموزش درست و تحقق اهداف و آرمان‌های تعریف شده مشارکت دوسویه مدرسه و اولیا است.

وی بازخورد جشنواره یک روز با والدین را بسیار کاربردی دانست و افزود: این مهم زمینه‌ساز شناخت والدین و معلمان هر کدام از شرایط و فضای کاری یگدیگر می‌شود و برقراری ارتباط منطقی این دو گروه هدف در عرصه تعلیم و تربیت را در پی دارد.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان عنوان کرد: ترویج فرهنگ مشارکت، مسئولیت‌پذیری و ارتقای اعتماد به نفس در دانش‌آموز و آشنایی والدین با وظایف مدرسه از دیگر دستاوردهای این طرح است.

کارشناس آموزش و پرورش تویسرکان نیز در این خصوص با اشاره به این‌که حضور و در جایگاه مسئول قرار گرفتن والدین در رشد و پیشرفت دانش‌آموز و مدرسه حائز اهمیت است، افزود: امروز اولیا مسئولیت اداره مدرسه را از خدمه تا مدیریت تجربه می‌کنند.

محسن مالمیر تصریح کرد: جشنواره یک روز با والدین در مدارس ابتدایی عزت نفس و اعتماد دوجانبه بین کارکنان مدرسه و اولیا را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به رضایتمندی همه از طرح گفت: امروز این طرح همزمان در 68 مدرسه ابتدایی در حال اجرا است و به صورت نمادین چهار مدرسه مورد بازدید مسئولان و کارشناسان قرار گرفت.

کارشناس آموزش و پرورش تویسرکان با اشاره به این‌که انجمن اولیا و مربیان در تمام مدارس تویسرکان فعال است، اظهار داشت: با اجرای این مهم، همکاری و تعامل در همه حوزه‌ها به‌ویژه کمک‌های فکری تقویت و بیشتر می‌شود.

آقابابایی مادر دانش‌آموز ابتدایی مدرسه بهشت در جایگاه مدیریت مدرسه در طرح یک روز با والدین در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: انجام هر کاری به تخصص و تجربه نیاز دارد و با توجه به این‌که بچه‌ها نیمی از عمر خود را در مدرسه به عنوان خانه دوم خود سپری می‌کنند مدیران باید در کار خود دقت و توجه ویژه داشته باشند.

مدیران، افکار و اندیشه دانش‌آموزان را با تغذیه معنوی هدایت کنند

وی با بیان این‌که مدیر خوب بر چگونگی تربیت بچه‌ها تمرکز دارد، افزود: با توجه به هجمه فرهنگی دشمن و برنامه هدفگذاری شده آن بر افکار فرزندان ما مسئولان مدرسه باید بیشتر با برنامه کارشناسانه و ارائه راهکاری درست و منطقی متناسب با شرایط دانش‌آموز ابتدایی بر فکر و اندیشه آن‌ها کار کنیم.

مدیر طرح یک روز با والدین مدرسه بهشت ادامه داد: مهمترین نیاز امروز که همه کارکنان مدارس باید بر آن اشراف کامل داشته باشند هدایت افکار و تغذیه درست معنوی اندیشه نسل دانش‌آموز به‌ویژه ابتدایی است.

آقابابایی با اشاره به این‌که کودکان و نوجوانان از معلمان الگوبرداری می‌کنند، گفت: مدیران باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که در منش و رفتار بچه‌ها تأثیر سوء نداشته باشد چراکه الگوی دانش‌آموز رفتار معلم و مدیر مدرسه است.

وی با بیان این‌که والدین با درک مدیران و شناخت وظایف آن‌ها نقش اثرگذاری در رشد فرزندان خود دارند، اظهار داشت: والدین هم در حوزه وظیفه خود یعنی خانواده باید با مدرسه در ارتباط و تعامل باشند چراکه درک متقابل مدرسه و خانواده تهاجم‌ و دسیسه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

مدیر مدرسه ابتدایی مدرسه بهشت نیز در این رابطه با بیان این‌که این مهم آگاه‌بخش و سبب آشنا شدن والدین از روند کار مدرسه می‌شود، افزود: در گوشه و کنار این شایعه که کادر دفتری مدارس بیکار هستند، اجرای این جشنواره برنامه کاری و فعالیت‌های انجام شده در مدرسه را برای اولیا شفاف‌سازی می‌کند.

فریده صلح میرزایی افزود: شناخت مسئولیت‌ها و مشکلات خاص هر سمتی در مدرسه یکی دیگر از مزایای این طرح است که با اجرای زنده در قالب کادر توسط خود پدران و مادران درک می‌شود.

وی شناخت و درک متقابل مدرسه و خانواده به سبب برگزاری این طرح را مشارکت و همکاری بیشتر اما با آگاهی نسبت به زمان‌های قبل دانست و تصریح کرد: احساس مسئولیت و تقویت پیگیری وضعیت دانش‌آموز با مطلع شدن والدین از امور مدرسه به طور یقین همگرایی و هم‌اندیشی را بیشتر خواهد کرد.

گفتنی است،‌ ترویج و اشاعه ویژگی‌های خاص مسئولیت‌های مدرسه در بین دیگر اولیا و تبادل این مهم در خانواده‌ها رهاوردی دیگر است که مشارکت را ارتقا می‌دهد.

آن چه در این جشنواره مشارکتی حائز اهمیت است رسیدن به وحدت و یکپارچگی است که در لایه‌های طرح نهفته شده و از نظر ظاهری از حضورش چیزی لمس نمی‌شود؛ اما امروز پدران و مادران و کادر مدرسه در یک حلقه شگفت‌انگیز بی‌نظیر در آرامشی شوق‌آفرین در کنار یگدیگر مدیریتی هدفمند را تجربه می‌کنند.

این مهم نزدیک شدن دو خانه را آنقدر زیاد خواهد کرد که پل بی‌اعتمادی را که از دیرباز به علت آگاه نبودن از شرایط مدرسه ایجاد شده با قدرتی پولادین در هم می‌ریزد و این دو کانون هادی و انسان‌ساز را در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقتدار می‌بخشد.

اجرای این گونه ‌طرح‌ها اتحاد، همدلی و انسجام دو رکن مهم و اصلی پیکره جامعه یعنی خانه و خانواده را به بستری گسترده‌تر همان اجتماع تسری می‌دهد و پیوند و تحکیم معنوی عنصری عظیم که همیشه استکبار از رشد و تقویت آن وحشت داشته است را قدرتی بی‌مانند در برابر ترفندهای نرم مبدل می‌کند.

انتهای پیام/89010/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول