اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آمار وزارت آموزش ‌و پرورش:

33 هزار مدرسه در کشور هوشمند شدند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش کشور از هوشمندسازی 33 هزار مدرسه در سطح کشور خبر داد.

33 هزار مدرسه در کشور هوشمند شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، یوسف نوری در مراسم اختتامیه جشنواره فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات که در سالن اجتماعات پردیس شهید صدوقی در کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه در گذشته نیاز به فناوری اطلاعات احساس نمی‌شده است، ادامه داد: ایران کشوری است که از لحاظ شتاب رشد علمی مقام نخست و از لحاظ تولید علم در دنیا از رتبه شانزدهم برخوردار است و شایسته نیست که با این تفاسیر، مدارس خاص آن از شاخص‌های علمی روز دنیا بی‌بهره باشد.

وی با یادآوری اینکه ورود تکنولوژی آموزشی با تاخیر 5 ساله در کشور همراه بوده، افزود: تولید محتوای الکترونیکی یکی از مهارت‌های الکترونیکی است که استفاده از آن یک اضطرار است و سن تربیت فن‌آوری باید از دوره کودکی شروع شود.

نوری با اشاره به اینکه امروزه درصد نسبت استفاده دانش‌آموزان از کامپیوتر و ثبت استفاده معلمان از محتوای الکترونیک نسبت به دو سال گذشته تفاوت چشمگیری پیدا کرده است، اعلام کرد: باید دانست که هم‌اکنون IT از یک ابزار به یک توانمندسازی تبدیل شده و به عنوان یک منبع استفاده می‌شود و ICT به عنوان عامل کلیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که نشانگر شروع یک نهضت خوب در عصر ارتباطات است.

نوری تثبیت سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش را افتخاری بزرگ برای این نهاد دانست و اعلام کرد: در جای جای این سند نکات و موضوعات چشمگیری گنجانده شده است.

وی تاکید کرد: ضروری است که در راستای هوشمندکردن مدارس در کشور فرهنگ‌سازی‌های مناسب انجام شود.

نوری با یادآوری هوشمند شدن 33 هزار مدرسه در کشور، از اولویت این هوشمندسازی در مدارس استثنایی و سپس ابتدایی به دلیل سهولت در یادگیری خبر داد و در تعریف مدرسه هوشمند گفت: مدرسه هوشمند مدرسه‌ای است که در آن به منظور ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم ‌و تربیت با بهره‌گیری هوشمندانه از نهاد رسانه، روند اجرای کلیه فرآیندهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات طراحی شده باشد.

وی از وجود یک راهنما و نقشه در برنامه هوشمندسازی خبر داد و خاطر نشان کرد: هوشمندسازی جزو معدود طرح‌هایی است که از یک شیوه نظام‌نامه برخوردار است که هر ساله نیاز به بازنگری دارد و نیازمند طراحی برنامه و نقشه در درازمدت است.

رئیس مرکز آمار و اطلاعات آموزش‌ و پرورش کشور، با بیان اینکه مدارس غیردولتی بازمانده‌ترین مدارس در هوشمندسازی هستند، خاطر نشان کرد: رشد خطوط ارتباطی و کامپیوتر در روستاها دو برابر شهر می‌باشد و مدارس غیردولتی 30 درصد و مدارس خاص 70 درصد هوشمندسازی شدند.

وی با اشاره به ‌میزان اعتبار اختصاص ‌یافته در طی پنج‌ساله برنامه پنجم توسعه برای هوشمندسازی مدارس، خاطر نشان کرد: هزار و 285 میلیارد تومان در طی این سال‌ها به این برنامه اختصاص یافته که در سال آتی با توجه به کمبود اعتبارات تنها 47 میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده شده است.

نوری اعتبارات اختصاص ‌یافته سال ‌گذشته در راستای هوشمندسازی مدارس را 95 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 73 میلیارد تومان آن را خود مردم کمک کردند.

انتهای پیام/2700/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول