اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد

فعالیت 11 مدرسه امین در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر از فعالیت 11 مدرسه امین در استان بوشهر خبر داد.

فعالیت 11 مدرسه امین در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، علی موحدی بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ تجلیل از طلایه‌داران عرصه امور تربیتی در خانه معلم کنگان اظهار داشت: در اسلام به تربیت اهمیت زیادی داده شده و باید در راستای تربیت نسل امروز اهتمام ورزیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن گرامیداشت هفته تربیت اسلامی به طلایه‌داران عرصه تربیت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره 110 شهید فرهنگی و 14 شهید امور تربیتی، به سند تحول بنیادین اشاره کرد و ادامه داد: هدف غایی و نهایی سند تحول بنیادین، دستیابی به مراحلی از حیات طیبه برای دانش‌آموز است.

وی با اشاره به بحث تربیت مطلوب در آموزش و پرورش، نتیجه تربیت مطلوب در این حوزه و خروجی آن را دانش‌آموزی دانست که به مراحلی از حیات طیبه دست یافته باشد.

موحدی همچنین به مدرسه خوب و ویژگی‌های آن اشاره و خاطر نشان کرد: شما مربیان و طلایه‌داران تربیت باید مهندسان فرهنگی مدرسه باشید و در مدرسه نقش یک راهبر را ایفا کنید و نگرش مدیران به مربیان پرورشی نیز به عنوان یک مدیر فرهنگی باشد تا مورد احترام همه دانش‌آموزان و معلمان و مربیان باشد و زاویه تابش آن مربی به همه یکسان برسد.

وی تصریح کرد: در مدرسه خوب مدیر یک رهبر آموزشی، پرورشی و اداری است و کارها را از طریق مشارکت پیش می‌برد و در این مدرسه فعالیت‌ها و اقدامات پرورشی هدفمند و دارای نظم خاصی است.

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: در مدرسه خوب، نظام پیشنهادات و انتقادات و نقد منصفانه وجود دارد و ابزار بسیار خوبی برای مدیریت مدرسه نزد مدیر است و تعامل خوبی بین مدیر، معلمان، دانش‌آموزان و اولیا وجود دارد.

موحدی افزود: در این مدرسه همه عوامل پرورشی و اداری و خدماتی با مسائل تعلیم و تربیت آشنایی کامل دارند و همه تلاش‌ها باید همسو با فعالیت‌های پرورشی باشد؛ در این مدرسه یک نفر ابلاغ تربیتی دارد، اما همه عوامل مدرسه، تربیت را ابلاغ می‌کنند.

وی از فعالیت 11 مدرسه امین در استان بوشهر خبر داد و گفت: راه‌اندازی یک واحد آموزشگاهی امین در شهرستان کنگان در سال آینده در دستور کار قرار دارد.

موحدی همچنین به مربیان پرورشی توصیه کرد که در مدارس باید با تمام وجود به تربیت دانش‌آموز همت داشته باشید تا دانش‌آموز با تمام وجود مربی را لمس کند و بچشد.

وی در پایان متذکر شد: مربی محبوب وقتی دانش‌آموز را تشویق می‌کند، صدایش را بلند می‌کند، اما وقتی که او را توبیخ می‌کند؛ صدایش را کوتاه می‌کند تا اثر تربیتی بیشتر شود، چرا که تربیت همه آمال و غایت نظام اسلامی است و باید همه برای آموزش و پرورش کار کنیم.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول