اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

حذف بروکراسی اداری در شهرداری‌ها ضروری است / قوانین شوراها نواقص بسیاری دارد

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: حذف بروکراسی اداری در شهرداری‌ها باید دنبال شود، زیرا این بروکراسی کمرشکن است و مردم برای پیگیری کارهایشان در شهرداری وحشت دارند.

حذف بروکراسی اداری در شهرداری‌ها ضروری است / قوانین شوراها نواقص بسیاری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در شانزدهمین همایش رؤسای شوراهای استان‌های سراسر کشور در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان اظهار داشت: کار جمعی به وفاق، همدلی و همراهی نیاز دارد که این امر باید در شوراها تبلور یابد.

وی افزود: وجود کشمکش‌ها در شوراها جایگاه بلند این مجموعه‌ها را کاهش می‌دهد و شوراهای فرادستی باید برای وفاق و همدلی تلاش کنند.

نجار با اشاره به اینکه قوانین شوراها نواقص بسیاری دارد، بیان کرد: بعضی از این قوانین شفاف نیست و تناقض دارد که باید با کمک دولت برای حفظ جایگاه شوراها اصلاح شوند.

مقام عالی دولت در استان کرمان تصریح کرد: حذف بروکراسی اداری در شهرداری‌ها باید دنبال شود، زیرا این بروکراسی کمرشکن است و مردم برای پیگیری کارهایشان در شهرداری وحشت دارند.

نجار خواستار توجه بیشتر شوراها در نظارت بر مسائل ایمنی، حفظ هویت شهرها، حفظ بافت شهرها، توجه به معماری ایرانی و اسلامی و توجه به ورودی شهرها شد.

وی عنوان کرد: بعضی‌ها از استاندار تا دیگر مسئولان با هدف ایجاد محبوبیت برای خود در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی امکاناتی را ارائه می‌کنند در حالی که در این سکونت‌گاه‌ها پدیده زشت زمین‌خواری مشاهده می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اولویت‌بندی کارها در رفع مشکلات مردم مؤثر است، ابراز داشت: شوراها برای بسترسازی حضور بخش خصوصی در پروژه‌ها تلاش کنند.

نجار گفت: کرمان دارای 70 شهر و 6 هزار روستا است و بیش از 3 میلیون نفر جمعیت دارد و 7 میلیون تن محصولات غذایی در این استان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: 30 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت در استان کرمان در حال انجام است و بیش از 50 نوع کانی و فلزات کمیاب در کرمان وجود دارد.

نجار خشکسالی‌های ممتد را از مشکلات کرمان برشمرد و ابراز داشت: میانگین بارندگی کرمان در سال‌های قبل از خشکسالی 150 میلی‌متر بوده در حالی که این رقم در سال زراعی جاری 80 میلی‌متر بوده است.

وی از پیگیری طرح‌های آبرسانی حوزه به حوزه برای جبران خشکسالی‌ها و تامین آب مورد نیاز استان کرمان خبر داد و بیان داشت: مدیریت آب، تغییر الگوی کشت و آبیاری تحت فشار نیز در دستور کار قرار دارد.

نجار زلزله‌خیز بودن کرمان را از دیگر مشکلات این استان ذکر کرد و گفت: کرمان بر روی 18 گسل فعال قرار دارد و روزانه دو زلزله در این استان روی می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: طی سال‌های اخیر 300 هزار واحد مسکونی در استان کرمان احداث شده است که بازسازی مناطق روستایی در کاهش آمار تلفات و خسارات ناشی از زلزله‌ها نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/80019/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول