اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش:

احداث اتوبان جدید برازجان - گناوه غیرکارشناسی است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش با اشاره به اینکه احداث اتوبان جدید برازجان - گناوه غیرکارشناسی است، گفت: در این پروژه شاهد هدررفت منابع مالی و اعتبارات هستیم.

احداث اتوبان جدید برازجان - گناوه غیرکارشناسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، مصطفی رضایی در نشست شورای اداری آبپخش اظهار کرد: ارتقای دهستان آبپخش به بخش آبپخش یکی از خواسته‌های مردم بود که خیلی دیر محقق شد و هم‌اکنون از نظر اعتبارات و مبلمان شهری با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش خاطر نشان کرد: نسبت به مناطق همجوار که از گذشته‌های دور بخش بوده‌اند باید با نگاه خاص به آبپخش بنگریم و حساسیتی ویژه برای رفع مسائل و مشکلات موجود در این منطقه داشته باشیم.

رضایی ادامه داد: عدم استقرار ادارات و دستگاه‌های اجرایی یا نمایندگی‌های آنها در آبپخش یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های مردم بوده و در طول استقرار بخشداری در آبپخش حتی یک اداره هم در این بخش فعال نشده است.

وی اضافه کرد: در احداث اتوبان جدید برازجان - گناوه شاهد هدررفت منابع مالی و اعتبارات بسیاری هستیم.

این مسئول با بیان اینکه اجرای این طرح اعتراض مردم آبپخش را به دنبال داشته است، ادامه داد: در طوماری که در سفر وزیر راه به شهرستان به وی ارائه کردیم ذکر شده بود که احداث اتوبان در مسیر فعلی غیرکارشناسی است و در جریان سیل آذرماه شاهد بودیم که اتوبان بالغ بر دو متر زیر آب رفت.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش اضافه کرد: اگر از ادامه روند اجرای طرح جلوگیری کنیم از هدررفت منابع جلوگیری کرده‌ایم و اگر اجرای این طرح با روند فعلی ادامه داشته باشد باید بگوییم میلیاردها ریال اعتبار را به هدر داده‌ایم.

رضایی ادامه داد: نبود سالن اجتماعات در آبپخش از مشکلات محسوسی است که در برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های متعدد ما را دچار مشکل کرده است و همیشه مجبوریم برای اجرای برنامه‌های خود در مدارس حضور یابیم.

وی خواستار ارتقای وضعیت مرکز بهداشت و درمان آبپخش شد و گفت: مقایسه آماری میزان مراجعین مرکز بهداشت و درمان آبپخش با مراکز سایر شهرستا‌ن‌ها و برخی بیمارستان‌ها نشان‌دهنده آن است که آمار مراجعین خیلی بیشتر است ولی از نظر امکانات بهداشتی در محرومیت هستیم.

رضایی ادامه داد: ایجاد رادیولوژی، ارتوپدی و ... در مرکز بهداشتی آبپخش از خواسته‌های به‌ حق مردم این شهر است و انتظار داریم مسئولان شهرستان و استان به آن توجه داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: 600 هکتار از اراضی مربوط به آب ‌منطقه‌ای فارس که سال‌های سال مردم این دیار در آن مشغول به اشتغال و کشاورزی بوده‌اند در ماه‌های گذشته از طریق مزایده واگذار شده که این امر اعتراضات مردمی را به دنبال داشته است.

رضایی تصریح کرد: بالاترین کارشناس آب‌ منطقه‌ای فارس هم جای این زمین‌ها را بلد نیست و امروز پس از سال‌ها فعالیت مردم آبپخش آن را به افراد غیر بومی واگذار کرده‌اند.

وی افزود: توزیع این زمین‌ها بین کشاورزان منطقه و جوانان بیکار زمینه اشتغال جمعیت بالایی از جوانان بیکار و مستعد کار را ایجاد می‌کند لذا از مدیریت ارشد استان انتظار داریم این مسئله را با جدیت بیش از پیش دنبال کنند.

رئیس شورای اسلامی آبپخش گفت: از مسئولان نیروی انتظامی استان بوشهر به‌ خاطر ارتقای کلانتری آبپخش به فرماندهی انتظامی تقدیر و تشکر می‌کنیم و به شهروندان آبپخش مژده می‌دهیم که در روزهای آتی شاهد نصب تابلوی فرماندهی انتظامی در آبپخش خواهیم بود.

انتهای پیام/2451/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول