اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبپخش خبر داد

اصلاح نقاط حادثه‌خیز آبپخش قبل از نوروز

خبرگزاری فارس: شهردار آبپخش گفت: نقاط حادثه‌خیز آبپخش با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا قبل از فرا رسیدن ایام نوروز اصلاح می‌شود.

اصلاح نقاط حادثه‌خیز آبپخش قبل از نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، سید محمود موسوی صبح امروز در نشست ستاد تسهیلات سفر آبپخش اظهار کرد: شهرداری یکی از مهم‌ترین ارکان در ستاد تسهیلات سفر است و بخش مهمی از ماموریت‌های این ستاد در عرصه اجرایی را بر عهده دارد.

شهردار آبپخش خاطر نشان کرد: ستاد تسهیلات سفر شهرداری آبپخش از 25 بهمن‌ماه فعالیت خود را در قالب کارگروه‌های تخصصی عمران، فضای سبز، اسکان، خدمات شهری، فرهنگی و ... آغاز کرده و بر ‌اساس برنامه‌ زمان‌بندی کارها را با موفقیت انجام داده است.

موسوی تصریح کرد: آماده‌سازی فضای پارک‌های خلیج‌ فارس و خضرا که بزرگ‌ترین بوستان تفریحی استان بوشهر است؛ برای اسکان مسافران نوروزی و ارائه خدمات لازم به آنها یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی بوده که شهرداری آبپخش در رأس اقدامات خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه مشکل روشنایی معابر آبپخش تا 25 اسفندماه برطرف می‌شود، اضافه کرد: با همکاری اداره برق آبپخش اقدام به رفع مشکل روشنایی در پارک خلیج‌فارس، بوستان خضرا و معابر شهری آبپخش کرده‌ایم و این عملیات با سرعت در حال اجراست.

این مسئول خاطر نشان کرد: خیابان انقلاب که یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی استان محسوب می‌شود و استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد را به هم وصل می‌کند با بدهی 2 میلیارد و 500 میلیون ریالی شهرداری احداث شده است و نقش مهمی در کنترل ترافیک نوروزی در آبپخش دارد.

شهردار آبپخش تصریح کرد: ایمن‌سازی مسیر برای گذر عابران پیاده یکی از اقداماتی است که با برنامه‌ریزی واحد عمرانی شهرداری و کمیسیون عمرانی شورای شهر اقداماتی در این زمینه انجام شده و در همین راستا شاهد ایجاد 24 محل گذر عابر پیاده در طول مسیر خیابان اصلی شهر بوده‌ایم.

موسوی ادامه داد: بنا به درخواست شهروندان موانع موجود در خیابان اصلی برطرف شده‌اند و در باند جدید تا‌کنون هیچ سرعت‌گیری احداث نشده است.

*احداث سرعت‌گیر در صورت اضطرار

وی ادامه داد: راهنمایی و رانندگی شهرستان مکاتباتی مبنی بر احداث سرعت‌گیر در خیابان اصلی شهر داشته است ولی تلاش داریم با نصب علائم هشدار دهنده مانع از تخلفات سرعت در مسیر شهری آبپخش شویم، اما در صورت نیاز تا قبل از شروع تعطیلات نوروزی اقدام به احداث سرعت‌گیر خواهیم کرد.

موسوی با تاکید بر اینکه تا قبل از ایام نوروز نقاط حادثه‌خیز آبپخش اصلاح می‌شود، گفت: ساماندهی میدان شهید اسماعیلی در ورودی جنوب آبپخش مهم‌ترین اقدامی بوده که شهرداری آبپخش به‌ منظور اصلاح نقاط حادثه‌خیز شروع کرده است.

وی به نقش میدان شهید اسماعیلی در زیبایی چهره آبپخش اشاره کرد و افزود: پروژه ساماندهی میدان شهید اسماعیلی آبپخش تاثیر مهمی در زیبا‌سازی شهر دارد و با توافقات صورت ‌گرفته با پیمانکار مجری طرح تا قبل از ایام نوروز این پروژه را در حد لازم ساماندهی خواهیم کرد.

موسوی اضافه کرد: در سال جاری هیچ اعتباری دریافت نکرده‌ایم و با وجود بحران مالی شهرداری از هیچ اقدامی برای توسعه شهر دریغ نکرده‌ایم و تمام تلاش خود را برای اجرای پروژه‌های عمرانی بر اساس نیازهای شهر به ‌کار گرفته‌ایم.

وی افزود: جمع‌آوری دستفروش‌های شهر از مدت‌ها قبل در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و محوطه‌ای در خروجی شمالی شهر برای حضور دستفروشان سطح شهر ایجاد کرده‌ایم.

موسوی‌ گفت: شهروندان خواستار خرید از دستفروشانی هستند که کالاها را با قیمت مناسب توزیع می‌کنند.

وی یادآور شد: طبق قرارداد منعقده، شنبه‌بازار در خیابان کارگر شمالی فعالیت خود را شروع کرده و به مدت یکسال در این منطقه فعال خواهد بود که در صورت استقبال شهروندان شاهد تمدید این قرارداد در بازه‌های زمانی درازمدت خواهیم بود.

شهردار آبپخش خاطر نشان کرد: حمایت از حقوق کسبه آبپخشی از مفادی است که شهرداری آبپخش در این قرارداد ذکر کرده است و کسبه آبپخشی طبق هماهنگی با مدیر مربوطه می‌توانند روزهای شنبه در محل مذکور حضور یابند.

موسوی در پایان گفت: رستوران خلیج ‌فارس شهرداری آبپخش طبق قرارداد به بخش خصوصی واگذار شده است که در ایام تعطیلات نوروزی سبب رونق پارک خلیج فارس آبپخش نسبت به سال‌های گذشته خواهد شد.

انتهای پیام/2451/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول