اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خبر داد

برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی برای کشاورزان و نخلداران آبپخش

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی آبپخش از برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی برای کشاورزان و نخلداران آبپخش خبر داد.

برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی برای کشاورزان و نخلداران آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، محمداسماعیل شفیعی بعد از ظهر امروز در دیدار با تعدادی از تولیدکنندگان منطقه آبپخش اظهار داشت: کشاورزان از شریف‌ترین اقشار جامعه هستند و نقش این قشر در توسعه و پیشرفت شهرستان و استان و کشور بی‌نظیر است.

وی افزود: محصولات کشاورزی مورد استفاده عموم مردم قرار دارد و باید سطح کیفی تولید را بالا ببریم تا بتوانیم رضایت مصرف‌کنندگان را جلب کنیم که بدون تردید این رضایتمندی موجبات رونق بازار نیز می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطر نشان کرد: پروژه‌های متنوع و ارزشمندی برای رشد و رونق کشاورزی در آبپخش انجام شده و به ویژه در امر آموزش کشاورزان تلاش بسیار خوبی صورت گرفته است.

شفیعی از برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی برای کشاورزان و نخلداران آبپخش خبر داد و تصریح کرد: این آموزش‌ها موجبات آشنایی بیشتر کشاورزان با علم روز می‌شود و در کیفیت محصولات تاثیرگذار است.

وی بیان داشت: آبپخش حدود 20 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و بر اساس آمار موجود بیش از 8 هزار هکتار از این اراضی به کشت نخیلات اختصاص یافته که نشان دهنده جایگاه آبپخش در تولید خرماست.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش از تولید بیش از 50 هزار تن خرما در آبپخش خبر داد و تصریح کرد: آبپخش حدود یک میلیون و 220 هزار اصله نخل را در خود جای داده و امسال بیش از 50 هزار تن خرما در این منطقه تولید شد.

شفیعی اضافه کرد: افزایش کیفیت محصولات کشاورزی در آبپخش مهم‌ترین اولویت است و از نخلداران و تولیدکنندگان خرما انتظار داریم با افزایش سطح کیفی محصولات خود، در بهبود بازار فروش اهتمام ورزند تا خرمای آبپخش در سطح داخلی و بین‌المللی بازار خود را پیدا کند.

وی یادآور شد: برای بهبود وضعیت بازار و حتی صادرات محصولات کشاورزی، رایزنی‌های زیادی انجام شده و انتظار داریم روزبه‌روز وضعیت کشاورزان بهتر شود.

انتهای پیام/2451/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول