اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی:

راهبرد امنیت غذایی به دور از دغدغه تعویض مدیریت کلان باشد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گفت: برنامه‎ریزی‎های امنیت غذایی باید قوی و بدون دغدغه تعویض مسئولان انجام شود.

راهبرد امنیت غذایی به دور از دغدغه تعویض مدیریت کلان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا جهانسوز در جمع بسیجیان استان اظهار داشت: حرکت امنیت غذایی باید از تعویض مدیریت‎های کلان ملی خارج شود چراکه غذای مردم مسئله‎ای نیست که کاری به دولت‎ها داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه دولت‎ها صرفاً باید حرکت راهبردی باشد، تصریح کرد: حرکت دادن بودجه‎ها به سمت بخش کشاورزی باید بین مدیران فرهنگ‌سازی شود.

کشاورزی ضربه‎پذیرترین بخش هر گونه تهاجم است

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه مهم‌ترین ضرورت بخش کشاورزی، مشخص شدن جایگاه آن است، خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی مسئول تامین امنیت غذایی است و ضربه‎پذیرترین بخش هر گونه تهاجم تلقی می‎شود.

جهانسوز با تاکید بر اینکه تولید باید پایدار باشد، متذکر شد: لازم است برای بخش غذایی یک امنیت پایدار ایجاد کنیم.

وی؛ ورود حرکت‎های دانش‌بنیان و تفکری را در بخش کشاورزی یک ضرورت مهم خواند و افزود: حمایت‎های اخیر برای توسعه کشاورزی بد نبوده اما کافی نیست.

یارانه‎ها به صورت واقعی در بخش کشاورزی تقسیم شود

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه بخش روستایی چیزی حدود یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می‎دهد، خاطرنشان کرد: این بخش محروم‎ترین و زحمتکش‎ترین افراد را به خود اختصاص داده است و باید دید که چه میزان از درآمد نفتی وارد بخش کشاورزی می‎شود.

جهانسوز بستر امنیت غذایی را در رسیدگی ویژه به بخش کشاورزی عنوان کرد و ابراز داشت: به لحاظ اینکه بیشتر کشاورزی در ایران خصوصی است این امر نشان می‎دهد که باید غنی‎سازی مردم در اولویت قرار بگیرد.

وی به تقسیم واقعی و صحیح یارانه‎ها در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: یکی از مسائلی که باید در برنامه‎ریزی‎ها به صورت جدی بدان پرداخته شود موضوع تقسیم یارانه‎ها در بخش کشاورزی است تا در این راستا بتوانیم درصدد جبران عقب‎ماندگی این بخش برآییم.

خرید اجناس گران‌قیمت، پر کردن جیب دلالان است

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه تحریم‎ها در مقابل اراده ملت ناچیز است، اذعان داشت: با وجود گرانی اما می‎بینیم که بازارها شلوغ است و این امر نشان می‎دهد که مردم قوی، با سعه‌صدر و با قدرت تحریم‎ها را کنار می‎زنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه مصرف بهینه و جلوگیری از ضایعات باید بین مردم فرهنگسازی شود، اذعان داشت: مردم محصولاتی که بیش از حد گران شده را نباید بخرند چراکه تنها جیب دلالان را از پول پر می‎کنند.

انتهای پیام/83001/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول