اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل پست خراسان جنوبی خبر داد

هزینه‌کرد 3 میلیارد تومانی برای دفاتر ICT خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل پست خراسان جنوبی گفت: تاکنون برای تاسیس دفاتر ICT در روستاهای خراسان جنوبی 3 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

هزینه‌کرد 3 میلیارد تومانی برای دفاتر ICT خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی عنایتی ظهر امروز در جلسه صدور کارت الکترونیکی برای مرزنشینان که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: آخرین مرحله‌ای که کارت الکترونیکی در مناطق مرزی کشور توزیع شد مربوط به کارت‌های صادر شده برای نفت سفید بود.

وی ادامه داد: تاکنون در شهرستان‌های خراسان جنوبی 192 دفتر ICT روستایی با هزینه‌کرد 3 میلیارد و 500 میلیون تومان تاسیس شده است.

وجود 41 درصد دفاتر ICT خراسان جنوبی در مناطق مرزی

مدیر‌کل پست خراسان جنوبی با اشاره به هدف تاسیس دفاتر ICT در مناطق روستایی تصریح کرد: هدف از تاسیس این دفاتر از بین بردن هزینه‌های رفت‌ و ‌آمد بین مناطق شهری و روستایی برای دریافت یارانه‌ها است.

عنایتی اضافه کرد: دفاتر ICT در شهرستان‌های مرزی از قبیل نهبندان، درمیان، سربیشه و زیرکوه به تعداد 80 دفتر است.

وی با بیان اینکه دفاتر ICT شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی 41 درصد از دفاتر استان را شامل می‌شود، اذعان داشت: این دفاتر به سیستم بانکی پست بانک مجهز هستند.

40 تا 50 درصد از روستاهای خراسان جنوبی دارای دهیاری هستند

مدیر‌کل پست خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت کد پستی متذکر شد: برای صدور گذرنامه باید آدرس پستی کاملا درست باشد در غیر این صورت گذرنامه برگشت داده می‌شود.

عنایتی با بیان اینکه کد پستی در روستاها با کمک سازمان دهیاری‌ها به روستاییان داده می‌شود، افزود: تا زمانی که در روستاها طرح هادی اجرا نشود و معابر آنها شماره‌گذاری نشود نمی‌توان کد پستی برای تک‌تک افراد صادر کرد.

وی از صدور کد پستی کلی برای روستاهایی که طرح هادی در آنها انجام نشده خبر داد و یادآور شد: 40 تا 50 درصد از روستاهای خراسان جنوبی که دارای دهیاری هستند، کد پستی دارند.

انتهای پیام/69010/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول