اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست امسال

بیش از 2 میلیون مرسوله در خراسان جنوبی جابه‌جا شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست خراسان جنوبی از جابه‌جایی نزدیک به 2 میلیون و 400 هزار مرسوله در شش ماه نخست امسال توسط پست خبر داد.

بیش از 2 میلیون مرسوله در خراسان جنوبی جابه‌جا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین عنایتی عصر امروز در نشست خبری در مورد عملکرد پست خراسان جنوبی و برنامه‌های روز جهانی پست با بیان اینکه ایران اهتمام جدی در بحث کیفیت فرایند پستی دارد، اظهار کرد: عملیات پستی چهار قسمت شامل قبول، آماده‌سازی، حمل و نقل و توزیع دارد.

وی به محصولات صادره و وارده خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: از تعداد مرسولاتی که در شش ماه نخست امسال جابه جا شده است نزدیک به 59 درصد محصولات صادره و 41 درصد محصولات وارده به استان بوده است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی از وجود تعداد 277 واحد پستی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد 11 واحد مربوط به ادارات و دفاتر دولتی، 26 واحد نمایندگی توزیع دفاتر روستایی، 193 واحد دفاتر ICT و 47 واحد دفاتر پیشخوان دولت است.

عنایتی تعداد نیروی انسانی شبکه پستی خراسان جنوبی را 143 نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه عملکرد پست خراسان جنوبی از لحاظ درآمد بسیار بالا بوده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون به لحاظ درآمدی به عنوان مهم‌ترین شاخص‌های مالی 17 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

مدیرکل پست خراسان جنوبی تعداد مرسوله‌های صادر شده از استان را در شش ماه نخست سال جاری یک‌ میلیون و 420 هزار مرسوله دانست و تصریح کرد: یک ‌میلیون و 987 هزار مرسوله وارد شده به خراسان جنوبی است.

*خراسان جنوبی تنها استان پیشرو در حمل توشه بار حج تمتع است

عنایتی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی تنها استان پیشرو در حمل توشه بار حج تمتع است، گفت: در حمل توشه بار حج تمتع پست خراسان جنوبی برای دومین سال یکه‌تاز در کشور بوده و به گونه‌ای که تنها استان پیشرو کشور این خدمت را ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: تاکنون 5 هزار و 800 فقره توشه بار عمره حجاج و یک‌هزار و 700 فقره توشه بار حج تمتع توسط پست انجام شده است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی از توزیع تره‌بار در استان برای نخستین بار در کشور توسط پست خبر داد و افزود: فروش محصولات از قبیل انار، گردو، زرشک، زعفران نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده است که این کار سبب شده واسطه‌ها حذف و سود به کشاورز برسد.

عنایتی تصریح کرد: نزدیک به 10 تن با حج ریالی 15 میلیون و 700 هزار تومان میوه و تره‌بار از طریق پست توزیع شده است.

وی از افتتاح 9 پروژه در روز جهانی پست در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این تعداد پروژه با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان که 22 درصد از اعتبارات استانی و 78 درصد اعتبارات ملی بوده افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول