اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

سرطان خون در کرمان آمار بالایی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: میانگین سرطان خون در زنان و مردان استان کرمان از میانگین کشوری بالاتر است.

سرطان خون در کرمان آمار بالایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان روح‌الله زحمتکش در پنجاه و هفتمین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان کرمان اظهار داشت: سالانه 11 میلیون نفر در جهان مبتلا به سرطان می‌شوند و همچنین 7 میلیون نفر جان خود را به علت سرطان از دست می‌دهند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: سرطان سومین عامل مرگ و میر در استان کرمان بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی و سوانح است.

زحمتکش همچنین به پراکندگی جغرافیایی سرطان‌ها در استان کرمان اشاره کرد و گفت: در شهرستان‌های شمالی استان کرمان شیوع بعضی از سرطان‌ها بیشتر است.

وی خواستار تشکیل کمیته‌ای در راستای بررسی علل بروز سرطان در استان شد و استعمال سیگار را یکی از عوامل بروز سرطان در افراد عنوان کرد.

زحمتکش افزود: سرطان‌های سینه، پوست، سیستم خونساز بدن در زنان و سرطان‌های پوست، مثانه و سیستم خونساز بدن در مردان کرمانی بیشتر شایع است و میانگین سرطان خون در زنان و مردان این استان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی عنوان کرد: افزایش برنامه‌های آموزشی به منظور ارتقای دانش سلامت و حمایت از شکل‌گیری کمیته‌ای از ارگان‌ها و سازمان‌ها ذیربط برای بررسی عوامل خطر از جمله سموم دفع آفات نباتی، کودهای شیمیایی و مواد نگه دارنده غذایی و کیفیت به کار رفته در صنایع بسته‌بندی و آلودگی هوا ضروری است.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول