اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خواستار شد

گسترش پژوهش‌ها در شناسایی عوامل سرطان‌زا

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل خواستار گسترش تحقیقات و پژوهش‌‌ها توسط پژوهشگران در شناسایی و بررسی عوامل سرطان‌زا در استان اردبیل شد.

گسترش پژوهش‌ها در شناسایی عوامل سرطان‌زا

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه شورای سلامت استان اردبیل خواستار بررسی عوامل سرطان‌زا در استان اردبیل شد و اظهار داشت: در این زمینه به تحقیقات و پژوهش‌های پژوهشگران برای شناسایی عوامل سرطان‌زا در استان بیشتر نیاز داریم تا با انجام پژوهش عوامل سرطان در استان را شناسایی کرده و نسبت به پیشگیری از آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه دو دستگاه رادیوتراپی در کشور وجود دارد، یادآور شد: قرار است در استان اردبیل نیز یک دستگاه رادیوتراپی در یکی از بیمارستان‌ها نصب شود که با نصب این دستگاه می‌توانیم علاوه بر ارائه خدمات به همشهریان به استان‌های همجوار نیز خدمات ارائه کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: تا اواخر هفته دولت سال آینده دستگاه رادیوتراپی در جوار بیمارستان ترومای اردبیل نصب می‌شود.

فرهاد پورفرضی به خرید دستگاه رادیوتراپی اشاره کرد و گفت: با نصب این دستگاه در اردبیل می‌توان از بروز برخی سرطان‌ها پیشگیری کرد و قبل از پیشرفت بیماری به درمان آن پرداخت، چرا که در این صورت نتیجه بهتری در زمینه درمان و ریشه‌کنی بیماری می‌توان گرفت.

وی افزود: در ارتباط با پیشگیری از بروز سرطان و اطلاع‌رسانی در مورد این بیماری باید پژوهشی انجام شود تا مردم با عوامل سرطان‌زا آشنا شده و نسبت به این بیماری و عوامل ایجاد آن آگاهی داشته باشند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل با بیان اینکه برای پژوهش در زمینه عوامل ایجاد سرطان 10 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، تصریح کرد: انجام این پژوهش‌ها و چنین پروژه‌هایی نیازمند حمایت بیشتر مسئولان ذیربط و جذب اعتبارات بیشتر است.

پور‌فرضی ادامه داد: به ازای هر یک هزار نفر در استان اردبیل 120 تا 150 نوع سرطان مشاهده می‌شود که این میزان از میانگین کشوری و جهانی پایین‌تر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه سرطان معده در استان اردبیل و آذربایجان شرقی بیش از سایر استان‌ها مشاهده می‌شود، اذعان داشت: طرحی در زمینه شناسایی و بررسی عوامل سرطان در استان اردبیل به زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/62002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول