اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین بسیج مداحان کشور:

ظرفیت‌های مداحی حلقه‌های گمشده جامعه هستند

خبرگزاری فارس: جانشین بسیج مداحان کشور گفت: ظرفیت‌های مداحی به مثابه حلقه‌های گمشده جامعه هستند.

ظرفیت‌های مداحی حلقه‌های گمشده جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احد امیری در مجمع سازمان بسیج مداحان استان زنجان اظهار کرد: عزاداری مردم زنجان الگوی مردم جهان شده و هر زنجانی می‌تواند همه دنیا را به حرکت درآورد.

وی با بیان اینکه زنجان دارالذاکرین و مادحین است، افزود: ارزش کار مادحین، فرهیختگان و نخبگان کمتر از کار علما نیست.

*مداحی برگرفته از فرهنگ علما است

جانشین بسیج مداحان کشور با اشاره به اینکه مداحی برگرفته از فرهنگ علما است، افزود: علما فرهنگ علوی و شیعی را به جامعه عرضه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مداح باید به‌روز بوده و به علم زمان خویش آگاه باشد، افزود: مداح فرهیخته و علمی می‌تواند سیل عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت را مدیریت کند.

امیری بر ضرورت برقراری ارتباط مطلوب مداحان با مخاطبان خود تاکید کرد و افزود: باید مداحان طوری با مخاطبان ارتباط ایجاد کنند که افراد تحت تاثیر قرار گیرند.

وی گفت: مداحان به عنوان علمداران جامعه باید در نهادینه‌سازی فرهنگ شیعی و علوی کوشا بوده و با تکرار و تمرین مخاطبان را تغذیه کنند.

*باید جامعه با فرهنگ علوی و شیعی طهارت یابد

جانشین بسیج مداحان کشور بر ضرورت ایجاد خروجی‌های مناسب از کار مداحی تاکید کرد و افزود: باید جامعه با فرهنگ علوی و شیعی طهارت یابد.

وی با بیان اینکه سه ماه در طول سال اوج فعالیت مداحان است، افزود: باید در طول سال این تعذیه روحی و معنوی در جامعه ارائه شود.

*نام ائمه اطهار (ع) ظرفیت بزرگی برای مداحان است

امیری نام ائمه اطهار (ع) را ظرفیت بزرگی برای مداحان عنوان کرد و افزود: این ظرفیت بزرگ به عنوان ودیعه الهی به ملت‌ها محسوب می‌شود.

وی بر ضرورت شناسایی ظرفیت‌های مداحی در کشور تاکید کرد و گفت: این ظرفیت‌ها به مثابه حلقه‌های گمشده جامعه هستند.

جانشین بسیج مداحان کشور امام خمینی (ره) را ظرفیت مطلوبی برای ترویج فرهنگ علوی و شیعی در جامعه عنوان کرد و افزود: امام خمینی (ره) با تاسی از پیامبر گرامی اسلام حماسه بزرگی را در جهان خلق کرد.

وی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مدیون رهبر کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: تشکیل بسیج اقشار از برکات تدابیر داهیانه امام خمینی (ره) محسوب می‌شود.

امیری مقام معظم رهبری را ظرفیت جدی برای ترویج فرهنگ شیعی عنوان کرد و گفت: مدیریت مقام معظم رهبری در حوزه‌های جنگ نرم و مباحث اقتصادی به حدی بالا است که هر آزاده‌ای را به تفکر وا می‌دارد.

وی با اشاره به موضع‌گیری بی‌بدیل رهبری در ارائه شاخص‌ها به جامعه تصریح کرد: هر یک از این شاخص‌ها دریاهایی را جلوی روی بشریت می‌گشاید.

جانشین بسیج مداحان کشور با بیان اینکه طراحی هوشمند مادحین می‌تواند در جامعه تاثیر گذار باشد، خاطرنشان کرد: ارتباط مادحین با مردم در قالب هئیت‌های مذهبی موجب ارائه هنجارها به جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ جهان متاثر از فرهنگ عاشورا است، یادآور شد: امروز فرهنگ عاشورا به عنوان الگویی موفق و برتر به همه جهان عرضه شده است.

*جهان ایران را به عنوان الگو قبول کرده است

امیری با بیان اینکه دنیا امروز الگوی جهان اسلام به ویژه ایران را قبول کرده است، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به عنوان جوان توانمند در عرصه‌های جهانی الگوی کشورها است.

وی بر ضرورت بصیرت‌افزایی مادحین تاکید کرد و افزود: افزایش بصیرت در جامعه موجب شکست توطئه‌های دشمنان می‌شود.

جانشین بسیج مداحان کشور با بیان اینکه سفره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) محدود به عده خاصی نیست، افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود که همه مردم از این نعمت الهی استفاده کنند.

انتهای پیام/73003‌/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول