اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حقوق شهروندی:

هدف ستاد صیانت از حقوق شهروندی شناسایی معضلات اجتماعی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حقوق شهروندی کشور هدف از تشکیل ستاد صیانت از حقوق شهروندی را شناسایی معضلات اجتماعی موجود هر استان و مدیریت و سیاست‌گذاری برای رفع وضعیت نامطلوب پدیده‌های شهری دانست.

هدف ستاد صیانت از حقوق شهروندی شناسایی معضلات اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد صبور بعد از ظهر امروز در بازرسی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: ستاد صیانت از حقوق شهروندی با ریاست استاندار و مجموعه ادارات و سازمان‌های حوزه اجتماعی در استان‌ها تشکیل و هدف از تشکیل ستاد صیانت از حقوق شهروندی شناسایی معضلات اجتماعی موجود هر استان و مدیریت و سیاست‌گذاری برای رفع وضعیت نامطلوب پدیده‌های شهری است.

وی یادآور شد: ارتقای مناسبت‌های اجتماعی، اصلاح و حفظ حریم و مصادیق شهروندی برای دفاع از حقوق تضییع شده شهروندان مهم‌ترین شاخص این ستاد است.

این مسئول به رعایت حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: امنیت و آسایش جامعه نشأت گرفته از فرهنگ و اهتمام به رعایت حقوق شهروندی است و اگر فرد را به عنوان شهروند در نظر بگیریم افراد دارای حقوق شهروندی خواهند بود که طرف حسابشان مسئولان هستند.

صبور در ادامه به موضوع برخورد با پدیده‌های شوم و نامطلوب اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: بیش از 70 درصد فعالیت این ستاد در حوزه قوه قضائیه است که بر آموزش‌های مرتبط مدیران و مسئولان اداری با این جریان اجتماعی تاکید شده و برنامه‌های مدون شده‌ای را به تناسب مصادیق موجود هر استان نیز ارائه خواهیم کرد.

رئیس اداره حقوق شهروندی کشور با بیان اینکه کلاس‌های اخلاق و مراکز مشاوره‌ای را برگزار و ایجاد می‌کنیم، اذعان داشت: با اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه تخلفات و فسادهای اداری را به حداقل خواهیم رساند.

صبور با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حقوق اساسی مردم باید تضییع نشود، متذکر شد: بیشتر انحرافات در حوزه سیاسی و اقتصادی اتفاق می‌افتد که برخی از این انحرافات آسیب جدی به جامعه و کشورمان زده و در این راستا ما به حوزه ارشادی آن اهتمام داشته و در بحث برخورد با این مفاسد از پشتیبانی حوزه‌های امنیتی، اطلاعات و قضایی بهره می‌بریم تا جامعه‌ای سالم و پویا داشته باشیم.

انتهای پیام/2248/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول