اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت:

97 درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 97 درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید و تنها سه درصد آن از خارج تأمین می‌شود.

97 درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، مصطفی قانعی با بیان اینکه 97 درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید و تنها سه درصد آن از خارج تأمین می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر 4 هزار و 200 میلیارد تومان گردش مالی دارو در کشور داریم.

وی با بیان اینکه حدود 27 درصد از تولید علم پزشکی منطقه را به عهده داریم، افزود: ایران از نظر تولید علوم پزشکی در رتبه دوم منطقه قرار دارد.

قانعی تصریح کرد: در عرصه سلامت عقب نیستیم و در عرصه‌های مختلف نظیر تولید واکسن و پیشگیری از بیماری‌ها رقیب نداریم.

وی با تاکید بر اینکه تمامی دانش تولید داروهای بیوتکنولوژی در اختیار کشور است، گفت: انتظار داریم حرکات جهادی علمی در سطح بالا انجام شود تا به عنوان قطب در دنیا شناخته شویم.

قانعی با بیان اینکه بیش از 50 درصد صادرات ما مربوط به داروهای بیوتکنولوژی بوده است، افزود: امید داریم تا 5 سال آینده ساخت داروهای بیوتکنولوژی را به اتمام برسانیم تا سهم بزرگی از صادرات را داشته باشیم.

وی از حرکات جهادگونه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تقدیر و آن را گونه‌ای ارزش و تعالی دانست و گفت: کسب رتبه دوم در دانشگاه‌های تیپ سه با این حرکات جهادی پر سرعت قابل تقدیر و ستایش است و فراهم آوردن زیرساخت‌های خوب و مناسب از نظر فناوری در استان آینده خوبی را رقم خواهد زد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مسئولان استانی باید توجه بیشتری به پژوهش و تولید ثروت از طریق فناوری داشته باشند.

وی گفت: خوشبختانه ما از نظر علمی با صعودی که داشتیم در رتبه 18 قرار گرفتیم و از نظر سهم منطقه‌ای تا پایان برنامه پنجم از برنامه‌های پزشکی جلوتر هستیم.

انتهای پیام/63001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول